۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۴۹۶۷۸۰
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی:

حوزه های خواهران به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند

مدیر حوزه های علمیه خواهران بر تأسیس مدارس علمیه خواهران در مناطق مختلف این شهر تأکید کرد.
حجت الاسلام جمشیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور امروز در مراسم افتتاح مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) پردیسان با تبریک میلاد امام زمان(عج) ابراز داشت: شادترین روز دنیا بری شیعیان روز ولادت با سعادت امام زمان(عج) است و در روایات زیادی آمده است که هر چه می‌توانید دعا برای فرج داشته باشید و همین دعا کردن فرج و گشایشی برای شما است.

وی با اشاره به برکات نیمه شعبان اظهار داشت: شب نیمه شعبان شب قدر شیعیان است و روزی همه مشخص می‌شود و امیدواریم که بهترین تقدیرات نصیب ما و ملت ایران در این انتخابات شود و آنچه مورد رضایت خداوند و امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری است رقم بخورد و مردم با حضور خود آبروی بیشتری را برای نظام جمهوری اسلامی رقم بزنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با اشاره به جایگاه ممتاز حوزه‌های علمیه خواهران، تصریح کرد: امروز حوزه علمیه خواهران با بیش از 500 مدرسه علمیه در سطح کشور و بیش از 80 هزار مشغول به تحصیل و 90 هزار فارق التحصیل ظرفیت بزرگی را فراهم کرده است و در بسیاری از زمینه‌های علمی و پژوهشی و تبلیغی حضور مؤثر و پیشتازی را رقم زده‌اند.

حوزه علمیه خواهران در عرصه تبلیغ در فضای مجازی پیشتاز است

 وی با بیان این که حوزه علمیه خواهران در فضای مجازی پیشتازترین و مؤثرترین مجموعه حوزوی را دارد، گفت: بزرگ‌ترین مرکز داده خاورمیانه در حوزه علمیه خواهران است و این مرکز یک بستر امن و مطمئن را برای ذخیره و پالایش و ظرفیت‌سازی اطلاعات موجود در حوزه علمیه دارد و اکثر نهادهای بزرگ حوزوی و بیوت مراجع از این مرکز داده استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جمشیدی افزود: در خود حوزه علمیه خواهران بیش از 9 هزار طلبه در شبکه کوثر بلاگ مشغول تولید محتوای دینی هستند و بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی آموزشی و پژوهشی و علمی حوزوی را تحت عنوان کوثر نت با فعالیت 30 هزار عضو فعال دارا است و فعالیت‌های مدیریتی، فرهنگی و تبلیغی در این شبکه انجام می‌شود.

هر حوزه علمیه یک قطب فرهنگی برای محیط پیرامون خود است

وی با بیان این که هر مدرسه علمیه یک قطب علمی و آموزشی و فرهنگی برای شعاع پیرامونی خود است، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه خدماتی از قبیل تأمین مبلّغ و تشکیل کارگاه آموزش دینی و تشکیل ان جی اُ ها را به جامعه ارائه می‌دهند و همچنین در کنار هر مدرسه یک کانون قرآن وجود دارد و فارق التحصیلان حوزه به نشر معارف قرآنی و کارهای علمی و پژوهشی می‌پردازند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مجموعه تلاش‌ها به جایی رسیده است که اگر تا دیروز تولید علمی و تولید نظریه و اندیشه و پاسخ‌گویی به شبهات مخصوص حوزه علمیه برادران و یا جامعه الزهرا بود الآن انحصار تولید علم شکسته شده است و اختصاص به حوزه‌ای ویژه ندارد چنانچه در المپیاد علمی در سال گذشته شاهد بودیم که ۱۰ نفر از حائزان رتبه از حوزه‌های پراکنده در سطح کشور بودند.

وی افزود: ما در 9 جشنواره پژوهشی علامه حلی با حوزه برادران مشترک شرکت کردیم و نتیجه این بوده است که در اکثر استان‌ها تعداد شرکت‌کنندگان خواهر از تعداد شرکت‌کنندگان برادر و تعداد حائزان رتبه هم بیشتر بوده است.

حوزه های علمیه خواهران به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور به ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه خواهران برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه خواهران با تغییر فرهنگ اجتماعی حتی در اقتصاد و سیاست هم می تواند تأثیرگذار باشد زیرا اسلام و انقلاب نیاز به حضور در صحنه دارد.

وی با اشاره به نشان دادن چهره ضد انسانی از اسلام به وسیله داعش خاطرنشان کرد: ما وظیفه ‌داریم که چهره غبارآلودی که داعشی ها از اسلام نشان دادند را از چهره اسلام بزداییم و اگر داعش از چند هزار خواهر برای حضور در فضای مجازی استفاده می‌کند من و شما هم مسؤولیت داریم که در مقابل آن‌ها حضور فعال داشته باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جمشیدی ابراز داشت: باید در مناطق مختلف شهر قم مدارس علمیه خواهران تأسیس شود زیرا قم کانون علم است و بیش از 100 هزار خانوار روحانی در قم زندگی می‌کند و اگر در کنار برادران طلبه که به تبلیغ می‌روند همسر و فرزندان آن‌ها هم به تبلیغ آشنا باشند موفقیت بیشتری در تبلیغ خواهند داشت.

وی افزود: ما در کنار این مدرسه سطح سه را بنا خواهیم کرد و همچنین 5000 متر زمین برای تأسیس مجموعه سطح دو در نظر گرفته‌ایم که مراحل مقدماتی آن انجام شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پروژه دیگری هم که نقشه‌هایش تهیه شده است یک مجموعه 30 هزار متری در پردیسان است که شامل مرکز تربیت مدرس و مرکز آموزش‌های مجازی و یک مرکز بزرگ پژوهشی با کتابخانه و سایت مفصل خواهد بود و برای فرصت‌های مطالعاتی و نوشتن پایان‌نامه برای خواهرانی که در مناطق مختلف کشور امکانات پژوهشی لازم را ندارند استفاده خواهد شد./843/پ۲۰۱/ی

ارسال نظرات