۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۴۹۶۱۹۰
در اقدامی جالب و ابتکاری؛

مردم مراغه از امام جمعه شهر خود تجلیل کردند

همزمان با همایش بزرگداشت روز مراغه، مردم این شهرستان از حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری تجلیل کردند
تجلیل از پورمحمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با همایش بزرگداشت روز مراغه، مردم و مسؤولان این شهر شب گذشته از خدمات و تلاش‌های چندین ساله حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه و نماینده مردم استان آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری تجلیل کردند.

امام جمعه مراغه در این مراسم ضمن تجلیل از قدرشناسی مردم این منطقه، اظهار داشت: مفاخر علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی و فقهی شهرستان مراغه در طول تاریخ همواره منشاء اثر مثبت هم در خطه آذربایجان و هم در سطح ملی بوده‌اند، این شهر تاریخی در مقاطع مختلف پایتخت ایران بوده است.

وی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه مراغه همواره مهد پرورش علما، فقها، عرفا و اندیشمندان بسیاری بوده است، خاطرنشان کرد: شهرت جهانی مراغه در قرن هفتم هجری با حضور خواجه نصیر الدین طوسی و تاسیس رصدخانه مراغه به اوج خود رسیده و امروز باید آن جایگاه عالی در عصر کنونی احیا شود.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که تعداد آثار تاریخی و اماکن باستانی در شهر مراغه در نوع خود کم‌نظیر است، تصریح کرد: تمامی ادیان، اقوام و مذاهب در این شهر همواره به صورت مسالمت‌آمیز زندگانی کرده‌اند، مصدق این ادعا آثار تاریخی فراوانی است که متعلق به هر یک از این اقشار است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که آثار متعدد تاریخی بهترین معرف تاریخ درخشان مراغه است، افزود: در طول تاریخ گردشگران خارجی و ایرانی بسیاری به شهر مراغه آمده و از زیبایی‌های آن سخن گفته‌اند، اما نباید فراموش کرد، که تنها افتخار به گذشته کافی نیست.

وی ادامه داد: امروز نوبت ماست که برای آیندگان میراثی ماندگار به یادگار بگذاریم، نسل‌های آینده خواهند گفت که پدران ما چه آثاری را از خود به جای گذاشته‌اند، امروز که به برکت انقلاب اسلامی ایران زمینه برای توسعه و آبادانی شهرها و روستاها فراهم شده است، بایستی از تمامی ظرفیت ها برای توسعه و تعالی استفاده شود.

امام جمعه مراغه با تأکید بر احیای هویت دینی و مذهبی این شهرستان گفت: در گذشته بیش از 20 مدرسه علمیه در مراغه فعال بود که طی سال‌های اخیر تلاش کرده‌ایم تعدادی از این مراکز حوزوی را احیا کنیم، چنانکه هم اکنون 5 حوزه علمیه خواهران و برادران در مراغه فعالیت دارد.

گفتنی است، در پایان این همایش که با حضور مسؤولان، هنرمندان، علما و اندیشمندان شهرستان مراغه همراه بود، ضمن رونمایی از تمبر یادبود روز مراغه، با اهدای هدایایی از زحمات حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تجلیل به عمل آمد./935/۲۰۳/ب2

 

ارسال نظرات