۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۴۹۵۹۲۷
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

استحاله نظام با نفوذ در مسؤولان کشور شکل می ‌گیرد

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه استحاله نظام با نفوذ در مسؤولان کشور شکل می ‌گیرد، گفت: امیدواریم انتخابی صورت بگیرد که مسیر ناصحیحی که در کشور صورت گرفته اصلاح شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با تأکید بر اینکه صیانت از انقلاب در برابر استحاله وظیفه همگانی است، تصریح کرد: استحاله نظام ‌اسلامی یعنی نظامی که اسم اسلام بر روی آن باشد اما محتوای آن برخلاف منویات رهبری باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اهل تقوا نباید نسبت به موضوعات مطرح در جامعه بی ‌تفاوت باشند، تصریح کرد: جریانهایی در کشور وجود دارد که قصد وارد کردن فرهنگ بیگانه به کشور را دارند و این درحالی است که چنین اتفاقی در جامعه بیافتد ارزش‌های جامعه و انقلاب ‌اسلامی از بین می ‌رود.

امام جمعه شهرکرد ترویج فرهنگ بیگانه در کشور را خطرناک دانست و خاطرنشان کرد: استحاله نظام با نفوذ در مسؤولان کشور شکل می ‌گیرد به طوری ‌که نگاه‌ها به سمت تعامل با بیگانه و توجیهات غلط صورت می ‌گیرد و اهل تقوا باید نسبت به این موضوع که جزء رکن اساسی سیاست‌گذاری رهبر معظم انقلاب است حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه هر روزه شاهد هستیم بعضی از آقایان با نگاه به بیرون کشور را به حال خود واگذار کرده‌ اند و دم از ایجاد اشتغال و بهبود وضع معیشت مردم می ‌زنند، افزود: مردم ما مطالبات، دغدغه و نگرانی‌ های بسیاری از وضعیت کنونی جامعه دارند و بسیاری از کارگران، فرهنگیان و جانبازان گلایه‌های بسیاری از وضع اقتصادی حاکم بر کشور دارند که مسؤولان باید پاسخگو باشند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با ابراز تأسف از اینکه انقلاب در مسیر نادرستی قرار گرفته‌ است، ابراز کرد: اشتغال باید با نگاه به درون و تبادل با بیرون انجام گیرد و ما تنها با یک انتخاب صحیح می ‌توانیم مسیر انقلاب را اصلاح کنیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه نقش مردم در تصمیمات مهم کشور و مقابله با فتنه ‌هایی که از اوایل انقلاب شاهد آن بودیم را مهم دانست و گفت: امیدواریم انتخابی صورت بگیرد که مسیر ناصحیحی که در کشور صورت گرفته است اصلاح شود.

وی با تأکید بر انتخابی بر اساس معیارهای غیر جناحی و حزبی، خاطرنشان کرد: مردم به دور از نگاه جریانی مصلحت نظام‌ اسلامی را در نظر بگیرند حتی اگر با این انتخاب منافعشان، خودشان و گروهشان در خطر بیفتد.

امام جمعه شهرکرد تخلف از فرمان ولی ‌امر مسلمین را امری ناپسند دانست و ادامه داد: وقتی ولی ‌امر و رهبر دعوت به شرکت در انتخابات می ‌کند باید به دعوت او لبیک گفت و کسی که به این دعوت لبیک نگوید باید از سوی نزدیکان به انزوا برود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام پاسخ به دعوت ولی امر مسلمین را تکلیف الهی دانست و اضافه کرد: اطاعت نکردن از دستورات ولی ‌امر مسلمین باید تبعات سنگینی برای فرد خاطی داشته باشد و جامعه باید نسبت به چنین فردی عکس ‌العمل نشان دهد و آن فرد نباید مورد تشویق قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اشاعه فرهنگ و سبک زندگی متقیان در زندگی، خاطرنشان کرد: ما باید ادامه دهنده راه صادقین باشیم و در زیر پرچم صادقین که مصداق بارز آن معصومین و رهبر معظم انقلاب است قرار بگیریم.

خطیب نماز جمعه شهرکرد اضافه کرد: در انتخابات باید صادقین را مدنظر قرار دهیم و نگذاریم افراد درغگو و کسانی که خیانت و منافعشان بر همه چیز ارجح است بر کشور حاکم شوند.

وی در ادامه با تبریک سالروز تشکیل بسیج سازندگی بیان کرد: جهاد سازندگی در سازندگی روستاها و نقش ‌آفرینی در عرصه دفاع مقدس بسیار مؤثر بود که به دلیل سلایق دولتی از حمایت محروم شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان افزود: با تشکیل بسیج سازندگی به دستور رهبری جوانان علاوه‌ بر کار و سازندگی با تجربه اندوزی، با روحیه جهادی در ریشه کنی فقر قدم بر می ‌دارند که حمایت مالی دولتمردان از بسیج سازندگی یک الزام است./۲۰۱/۹۴۵۷/ب۱

ارسال نظرات