۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۴۹۵۸۱۱
استاد سطح عالی حوزه مطرح کرد؛

هم‌اندیشی عقیدتی فضلای حوزوی زیربنای انتخاب اصلح

حجت‌الاسلام مسلمی زاده هم‌اندیشی عقیدتی را زیربنای انتخاب اصلح توصیف کرد و گفت: شکل دادن یک حماسه تمام‌عیار از حضور مردم رسالت مبلغان حوزوی است.
انتخاب اصلح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس مسلمی زاده در نشست بصیرتی طلاب و فضلای استان کرمان که در حسینیه آیت‌الله مرعشی برگزار شد اجتماعات طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه را بهانه‌ای برای حرکت به‌سوی حوزه انقلابی توصیف کرد و اظهار داشت: تبلیغ حیاتی‌ترین رسالت طلاب علوم دینی است؛ بر این اساس تبلیغ  اصول زیست انقلابی در دوران انتخابات برای روشنگری در اذهان عمومی برای طلاب علوم دینی یه ضرورت جدی است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم به حماسه حضور حداکثری امت اسلام در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در توصیف اهمیت حضور حداکثری صراحتاً فرمودند که «حضور مردم در انتخابات تعیین‌کننده است؛ اگر مردم حضورداشته باشند کشور در امنیت خواهد بود. انتخابات، امنیت ملی را تأمین می‌کند؛ گاهی می‌شنویم بعضی گفته‌اند وقتی ما آمدیم مسئولیت پیدا کردیم توانستیم سایه‌ی جنگ را از سر کشور رفع کنیم؛ نه، این حرف‌ها درست نیست. آنچه سایه جنگ را در طول این سال‌های متمادی از سر کشور رفع کرده، حضور مردم بوده است.»

حجت‌الاسلام مسلمی زاده اجتماعات فضلای حوزه‌های علمی را رکن بصیرت افزایی اقشار گوناگون امت اسلامی ایران توصیف کرد و عنوان داشت: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ به‌عنوان نماد آزاداندیشی اسلامی و سیاسی بوده است.

وی افزود: تصریح و تأکید رهبر معظم انقلاب بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دینی و نظریه‌پردازی اسلامی نشان از هویت مستقل و آزاداندیش حوزه‌های علمیه است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم هم‌اندیشی عقیدتی را زیربنای انتخاب اصلح توصیف کرد و گفت: شکل دادن یک حماسه تمام‌عیار از حضور مردم رسالت مبلغان حوزوی است؛ بر این اساس بصیرت افزایی بری اذهان عمومی زیربنای تبلیغ معیار و انقلابی است.

حجت‌الاسلام مسلمی زاده ضمن انتقاد از تفکر «عدم‌مداخله فضلای حوزوی در مسائل سیاسی به بهانه استقلال حوزه‌های علمیه» در پایان تصریح کرد: تبلیغ به‌منظور حضور حداکثری عین حفظ استقلال حوزه‌های علمیه است چنانکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایندفرمایند «ما در اینجا هم مراقب باشید یک مغالطه‌ی دیگری به وجود نیاید؛ استقلال حوزه‌ها به معنای عدم‌حمایت نظام از حوزه و حوزه از نظام تلقی نشود؛ یک عده‌ای این را می‌خواهند. بعضی‌ها می‌خواهند به‌عنوان استقلال و به نام استقلال، رابطه‌ی حوزه را با نظام قطع کنند؛ این نمی‌شود. وابستگی غیر از حمایت است، غیر از همکاری است.»/۸۳۷/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات