۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۴۹۵۸۰۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

افتتاح فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس تبریز، گشایش سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی، آغاز به کار رسمی ستاد قالیباف در مراغه و تکذیبیه نائب رییس مجلس از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار عزت الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم افتتاح ساختمان فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس در تبریز اظهار داشت: این پروژه فرهنگی یکی از مهم‌ترین و بزرگترین طرح‌های اجرا شده در سطح کشور است.

وی با بیان این‌که وسعت پروژه در نوع خود منحصر بفرد بوده و سال‌هاست که نهادهای مختلف به ویژه شهرداری تبریز در اتمام فازهای مختلف تلاش دارند، خاطرنشان کرد: هدف از احداث پارک‌ موزه های دفاع مقدس در مراکز استان‌ها تبیین نقش مردم همان استان‌ در دوران هشت سال جنگ تحمیلی استکبار جهانی علیه ایران اسلامی بوده است.

سردار جعفری با اشاره به این‌که پارک موزه دفاع مقدس تبریز متشکل از فضای سبز به وسعت چندین هکتار و محوطه‌ای بزرگ برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های فرهنگی است، گفت: تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با دوران دفاع مقدس با محوریت این مجموعه اجرایی خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار آذربایجان‌شرقی نسبت به اتمام نهایی فاز نخست پارم موزه دفاع مقدس تا پایان سال جاری ابراز امیدواری کرد و افزود: اجرای پروژه احداث پارک موزه دفاع مقدس بر اساس سفارش رهبر معظم انقلاب اسلامی در تمامی استان‌ها آغاز شده که پس از بهره‌برداری کامل برنامه‌ها به صورت سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت اجرایی می شود.

گشایش سومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی 
سومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی و صنایع‌دستی، با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی، شهردار تبریز و دبیرکل سازمان همکاری کشورهای اسلامی (ارسیکا) و همچنین اساتید، هنرمندان و صاحب‌نظران فرهنگی ۳۳ کشور اسلامی در تبریز گشایش یافت.

جشنواره که برای سومین بار از برنامه‌های مصوب شهرداری تبریز در تدارک فرهنگی سال است، با مشارکت دانشگاه هنر اسلامی تبریز و سازمان همکاری کشورهای اسلامی (ارسیکا) سومین دوره برگزاری خود را آغاز کرد. ۱۵۰ هنرمند داخلی و ۸۰ هنرمند از ۳۳ کشور اسلامی با حضور در این جشنواره به مدت یک هفته، آخرین تجارب، دستاوردها و پژوهش‌های حوزه خلاقیت و صنایع دستی را در عرصه‌های هنرهای اسلامی را ارائه می‌دهند

سومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی و صنایع‌دستی، از امروز ۱۴ اردیبهشت در محل مجموعه تاریخی دانشگاه هنر اسلامی آغاز شده و تا ۲۲ اردیبهشت با پیگیری هشت نشست در موضوعات نگارگری، کاغذسازی، ابر و باد، صحافی، تذهیب،  خلاقیت و نوآوری، مطالعات تاریخی و میراث ناملموس، تجربه کشورهای آفریقایی در توسعه صنایع دستی ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، در پایان این جشنواره، به ۳۰ اثر برگزیده در رشته های ده‌گانه شیشه، فلز، فرش، لباس سنتی، چرم، نگارگری، تذهیب و هنرهای تزیینی جایزه ای به میزان ۸۰ هزار دلار اهدا خواهد شد.

کشور نیازمند حضور نیروهای ارزشی است
علیرضا نوین، رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در آذربایجان شرقی امروز در آغاز به کار رسمی ستاد قالیباف در مراغه گفت: امروز کشور نیازمند حضور نیروهای ارزشی و مجاهدان راستینی همچون دکتر قالیباف است که در دوران دفاع مقدس اجازه ندادند دشمن یک وجب از خاک کشور را اشغال کند.

وی اضافه کرد: ستادهای انتخاباتی قالیباف و رئیسی یکی است و هیچ رقابتی بین افراد فعال در این ستادها وجود ندارد و روحیه خدمت به مردم و مدال نوکری ملت، شعار واحد ستاد این دو بزرگوار است که به امید خدا در 29 اردیبهشت با رأی قاطع مردم کلید عملیاتی کردن آن در کشور زده خواهد شد.

نوین با اشاره به برنامه های کلان قالیباف در صورت پیروزی در این انتخابات گفت: مبارزه با قاچاق و فساد اداری و ریشه‌ کنی حقوق‌های نجومی از برنامه‌های قالیباف بوده و سوابق درخشان وی در دوران مدیریت های وی نوید محقق شدن این وعده‌ها را می دهد.

پزشکیان از کاندیداهای شورای شهر تبریز اعلام حمایت نکرده است
پایگاه اطلاع‌رسانی مسعود پزشکیان در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی از هیچ یک از کاندیداهای شورای شهر تبریز اعلام حمایت نکرده است و صرف گرفتن عکس یادگاری با وی به معنای اعلام حمایت از کاندیداتوری افراد نیست.

در این بیانیه آمده است: طی روزهای گذشته شاهد برخی بداخلاقی‌ها در فضای مجازی از سوی برخی از کاندیداهای شورای شهر تبریز بودیم؛ به گونه‌ای که در برخی از موارد افرادی تلاش کرده‌اند تا با انتشار تصاویری به همراه دکتر مسعود پزشکیان حمایت ایشان  را از این افراد به مخاطب القا کنند.

در این خصوص ضروری است تاکیدا اعلام داریم که دکتر مسعود پزشکیان از هیچ یک از کاندیداهای شورای شهر تبریز به صورت خاص، تا به این لحظه حمایت نکرده است و کلیه مطالب منتشر شده در این خصوص کذب است، نکته دیگری که لازم می‌داریم مورد توجه دوستداران و همراهان دکتر مسعود پزشکیان اعلام داریم این است که ایشان در مکان‌های مختلف نسبت به درخواست افراد برای گرفتن عکس‌های یادگاری، استقبال کرده و با همه دوستدارانشان عکس یادگاری می‌گیرند و اینکه افرادی با این وسیله بخواهند به دروغ اقدام به شایعه‌پراکنی کنند، کاری خلاف اخلاق است.

از تمامی همراهان و دوستان بزرگوار خواهشمندیم از انتشار مطالبی که در آن ادعای حمایت دکتر پزشکیان از اشخاص، گروه‌ها یا جناح‌های مختلف صورت می‌گیرد به جد خودداری کنند؛ چرا که طبق اعلام قبلی، اطلاع‌رسانی‌های مرتبط با دکتر پزشکیان تنها از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی، کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام ایشان منتشر می‌شود./303/935/ب1

ارسال نظرات