۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۹۵۴۲۰
مسؤول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان تأکید کرد؛

خدمت بی‌منت به شیعه و سنی، عامل موفقیت سپاه/ ۲۲۵ پروژه هدیه رهبری به مردم استان

جعفری با تأکید بر فراگیری خدمات سپاه به مردم، گفت: همه اقشار و اقوام و مذاهب از خدمات سپاه بهره‌مند می‌شوند و این نقطه قوت آن است.
علی‌اکبر جعفری، مسؤول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، علی‌اکبر جعفری، مسؤول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی در سالن کنفرانس بسیج سازندگی استان برگزار شد گفت: شعار ما در راستای سازندگی متناسب با شعار 96 خدمت بی‌منت بوده و خدمت بی‌منت به معنی حضور در عرصه‌های سازندگی و محرومیت زدایی است.

وی با اشاره تاسیس بسیج سازندگی در سال 79 ابراز داشت: چند کلیدواژه در هنگام تاسیس بسیج سازندگی مد نظر رهبر انقلاب بود و محور کار قرار گرفت که حرکت‌های جهادگونه یعنی انجام تمام پروژه‌ها با کمترین هزینه و بیشترین بازده و زحمت بیشتر در جهت کاهش فشار اقتصادی، تبدیل تهدید به فرصت، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، ایجاد اشتغال مولد، محرومیت‌زدایی، عمران و آبادانی کشور و خدمت به محرومین با تکیه بر مردم و ظرفیت‌های متخصص جهادگر از جمله اهم سیاست‌های بسیج سازندگی است.

جعفری افزود: هدف ما منطبق بر فرمایشات رهبر است و بر همین اساس با توجه به شعار سال به سیاست‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی نقد داریم؛ ما به مردمی‌کردن اقتصاد و استفاده از اقتصاد خرد در عرصه مقاومتی که مورد توجه نیست معتقد هستیم؛ امروز چه کسی باید به داد مردم برسد؟!

وی با تأکید بر فراگیری خدمات سپاه به مردم خاطرنشان کرد: عامل موفقیت ما خدمت بی منت به شیعه و سنی است؛ هیچگاه نمی‌گوییم کار برای شیعه یا سنی انجام می‌دهیم؛ همه اقشار و اقوام و مذاهب از خدمات سپاه بهره‌مند می‌شوند و این نقطه قوت ما است.

وی به اقدامات صورت گرفته بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان در دو سال اخیر اشاره و بیان کرد: در راستای کمک به چرخه تولید که ایجاد اشتغال و امنیت پایدار غذایی را به دنبال دارد در سال‌های 94 و 95، 1325 عرصه و پروژه کمک به محرومین را اجرا کردیم؛ همچنین در 120 عرصه مسجدسازی، ساخت خانه عالم، ساخت خانه محروم، ساخت زمین ورزشی، احداث استخر پرورش ماهی، آبرسانی، برقرسانی، ساخت غسال‌خانه برای روستاها، احیای قنوات و خبر چاه‌ها انجام شده است؛ 12 پروژه تکمیل و ساخت خانه های بهداشت برای کمک به تقویت حوزه بهداشت و سلامت نیز جزء همین موارد است.

مسؤول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان یکی از معضلات اصلی کشور را حاشیه نشینی دانست و اظهار داشت: بسیج سازندگی با امکانات کم خود از سه سال پیش در بحث ساخت و زیباسازی ابنیه، بخش ارتزاق و نیز مسأله امنیت روانی و دوری از آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها ورود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اجرای 600 پروژه در ساخت، مرمت و زبباسازی ابنیه، مدرسه سازی، مسجدسازی و پارک سازی و احداث و تجهیز هشت کارگاه با ایجاد اشتغال برای خانم‌های سرپرست خانواده از جمله برنامه‌های صورت گرفته در حاشیه شهرها است.

جعفری عنوان کرد: برپایی پنج بیمارستان صحرائی با بهره‌مندی 240 هزار نفر، مبارزه با بی‌سوادی برای بالغ بر سه هزار نفر، زیباسازی مدارس با حضور شش هزار نفر و پوشش 347 مدرسه، تشکیل هشت مؤسسه خیریه، ساخت هشت سهم مدرسه، اعطای 25 میلیارد و 600 تومان وام قرض‌الحسنه و ایجاد 2194 عرصه برای ایجاد شغل و پوشش 2194 نفر در آموزش‌های فنی و حرفه ای و برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی و راه اندازی سایت‌های اینترنتی برای فروش محصولات از دیگر اقدامات بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان است.

وی از افتتاح 225 عرصه محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی در هفته آینده خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتبار دولتی بالغ بر چهار میلیارد و اعتبار بالغ بر 7 میلیارد تحت عنوان هدیه رهبر انقلاب به مردم افتتاح خواهد شد./202/831/ب1

ارسال نظرات