۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۹۵۳۵۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

فعالیت مؤسسات قرآنی در آذربایجان‌شرقی گسترش می یابد

محمدپور با تأکید بر این‌که تعداد مؤسسات فرهنگی و قرآنی فعال در آذربایجان‌شرقی در شأن تبریز نیست، از برنامه‌ریزی برای گسترش فعالیت مؤسسات قرآنی در استان خبر داد.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع مدیران مؤسسات فرهنگی و قرآنی استان اظهار داشت: ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه منجر به کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی می‌شود.

وی با بیان این‌که مؤسسات قرآنی رسالت خطیری در مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان اسلام و تشیع دارند، خاطرنشان کرد: فعالیت و برنامه‌های این مؤسسات غیردولتی و مردمی بدون اتکا به بودجه‌های دولتی بازخوردی دارد که گاه نهادهای دولتی از تحقق آن اهداف عاجز هستند.

محمدپور با بیان این‌که بهره واگذاری امور به مؤسسات مردم نهاد از سیاست‌های مهم و محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز آمادگی دارد تا از ظرفیت های مؤسسات فرهنگی و قرآنی مردم نهاد استفاده کرده و امور تخصصی را به خود دست‌اندرکاران امر بسپارد.

وی با اشاره به این‌که مشارکت حداکثری مردم در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی همواره با نتایج مطلوب و عمیقی همراه بوده است، افزود: تجربه نشان داده هرگاه مردم پای کار آمده‌اند، اهداف و برنامه‌های بهتر محقق شده‌اند، در حقیقت نهادهای دولتی بیشتر ناظران و سیاست‌گذاران خوبی هستند تا مجری متخصص، بنابر این اهمیت مشارکت مردم بایستی همواره مورد توجه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که تعداد مؤسسات فرهنگی و قرآنی فعال در آذربایجان‌شرقی در شأن تبریز نیست، از برنامه‌ریزی برای گسترش فعالیت مؤسسات قرآنی در استان خبر داد و گفت: فعالیت مؤسسات باید توأم با ایده های نو و خلاقانه باشد، تا جذب حداکثری را شاهد باشیم.

محمدپور با تأکید بر این‌که تحرک فرهنگی بدون وابستگی به منابع محدود دولتی در اولویت برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: سال گذشته با واگذاری اجرا و مدیریت چند جشنواره و فعالیت فرهنگی در استان به انجمن ها و مؤسسات غیردولتی شاهد استقبال گسترده اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بوده‌ایم.

وی با بیان این‌که دولت اعتقاد دارد؛ کار را باید به کاردان سپرد، گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده هم اکنون بیش از ٢٠ هزار نفر در استان درگیر کارهای فرهنگی هستند، اما باید نگاهی عمیق داشت که سهم فرهنگ و هنر در تولید و اشتغال استان به چه میزان است و آیا فعالان فرهنگی از درآمد حاصل در این عرصه امرار معاش دارند یا خیر؟/935/۲۰۳/ب2

 

ارسال نظرات