۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۴۹۵۲۲۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

افتتاح دفتر تئاتر مردمی «بچه های مسجد» در تبریز، اتمام بازسازی خانه های روستای سیل زده چنار تا سه ماه دیگر و ارسال سومین محموله کمک های مردم هشترود به مدافعان حرم از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جواد کریم نژاد، معاون فرهنگی هنری حوزه هنری آذربایجان شرقی در راستای بستر سازی جهت احیای هنر با رویکرد دینی و انقلابی، از افتتاح دفتر تئاتر مردمی «بچه های مسجد» در تبریز خبر داد و اظهار داشت: دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد در تبریز با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور، مسئول امور تئاتر استان های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور، دبیرجشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد و مسول دفتر تئاتر بچه های مسجد افتتاح می شود.
وی هدف از راه اندازی این دفتر را استعدادیابی از میان جوانان و نوجوانان برای فعالیت در عرصه تئاتر، ایجاد جذابیت برای فعالیت های فرهنگی در مساجد و آشنا کردن مردم با ظرفیت های هنر تئاتر عنوان کرد و تولید آثار فعالان مسجدی در عرصه فرهنگ و هنر،  حمایت، هدایت و آموزش فعالان و علاقه مندان بچه های مسجد به هنر تئاتر را از دیگر اهداف راه اندازی این دفتر برشمرد.
 کریم نژاد با اشاره به اینکه حوزه هنری استان در پی حمایت، هدایت و آموزش فعالان و علاقه مندان مردم مسجدی به هنر می باشد، افزود:در زمینه تئاتر هم می‏ شود با هزینه‌های کم نمایش‌های پر محتوا در قلب مساجد تولید کرد و این حرکت یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است که با همراهی هنرمندان و نهاد های فرهنگی ذیربط، به دنبال پاسخ‌گویی به بخشی از آن هستیم.
گفتنی است، دفتر تئاتر مردمی «بچه های مسجد» در تبریز روز چهارشنبه 13 اردیبهشت 96 از ساعت 16 تا 18 در مسجد امام زاده دال ذال افتتاح می شود. دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری فعالیت های نمایشی و تئاتر را در مساجد استان آذربایجان شرقی ساماندهی و حمایت خواهد کرد.


اعطای وام، تنها راه اشتغال پایدار نیست
معصومه آقاپور علیشاهی، نماینده شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیران اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شبستر اظهار داشت: کارگران، جهادگران عرصه تولید کشور هستند و هفته کارگر فرصتی برای قدردانی از ارزشها و جایگاه کار و کارگر است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در چهار سال متوالی شعار سال را با موضوع اقتصادی مطرح نموده‌اند اظهار داشت: تولید، اشتغال و کارآفرینی برای رشد و توسعه کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و ضروری است همه به ویژه مسئولان ذیربط برای تحقق موضوع بکوشند.
آقاپور با بیان اینکه تعامل سازنده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با واحدهای کارگری عامل رضایتمندی مدیران و مجموعه است، گفت: تعامل سازنده و حمایت ازمدیران واحدهای تولیدی رشد و توسعه وکاهش بیشتر نرخ بیکاری درشهرستان را به دنبال خواهد داشت و فعالیت این کارگران زحمت کش در عرصه های مختلف، سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به دنبال دارد.
وی با تاکید بر اصلاح فرآیند تولید در کشور افزود: اشتغال پایدار در کشور تنها وام دهی نیست، بلکه اشتغال پایدار آخرین زنجیره فرآیند تولید است از این رو با بررسی موضوع در کمیسیون اقتصادی، مجلس دهم و دولت تدبیر و امید همکاری و تلاش زیادی برای رفع موانع پیشروی تولید و فروش داشته‌اند و این مهم در شهرستان شبستر با دقت نظر خاصی صورت می گیرد.


اتمام بازسازی خانه های روستای سیل زده چنار تا سه ماه دیگر
محمدصادق پور مهدی، معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: تا سه ماه آینده تمامی واحدهای مسکونی آسیب دیده در سیل 25 فروردین در روستای چنار عجب شیر بازسازی و تکمیل خواهد شد. خوشبختانه با تلاش مسئولان اجرایی و همت مردم برق، گاز، آب و تلفن در این روستا در روزهای اولیه بعد از سیل وصل شد.
وی خاطرنشان کرد: 13واحد مسکونی در این روستا صددرصد تخریب شده بود که با اعتبار دولتی و کمک خیران این خانه ها با همت بنیاد مسکن بازسازی می شود. 50 واحد مسکونی دیگر نیز در این روستا جابجا خواهند شد تا در مواقع سیل دچار خسارت نشوند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: 200 میلیارد ریال بعنوان اعتبار اولیه برای بازسازی مساکن این روستا اختصاص یافته است و کار پی کنی انجام شده و مصالح ساختمانی نیز از جمله سیمان و میلگرد انتقال یافته است. 200میلیون ریال تسهیلات با بهره بسیار ناچیز نیز برای بازسازی مساکن روستای چنار عجب شیر پرداخت خواهد شد.


ارسال سومین محموله کمک های مردم هشترود به مدافعان حرم
سرهنگ احمد تقی پور، فرمانده سپاه ناحیه هشترود از ارسال سومین محموله کمک های مردم این شهرستان به مدافعان حرم خبر داد و گفت: این محموله شامل 300 تخته پتو، 756 بطری روغن، 200 متر مربع موکت به ارزش 220 میلیون ریال است.
وی خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و تجربه تاریخی پشتیبانی از رزمندگان و اعلام آمادگی و وفاداری کسانی که توانایی حضور فیزیکی در جبهه های نبرد حق علیه باطل در کشور سوریه را ندارند از اهداف ستاد پشتیبانی از مدافعان حرم شهرستان هشترود است.
فرمانده سپاه ناحیه هشترود به کار بزرگ و ارزشمند شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: این شهدا، وارسته از دنیا و تعلقات آن بوده و همواره در حال خدمت بی ‌مزد و منت به خلق خدا هستند و دفاع از این نظام و شهادت در این راه آرزوی قلبی آنهاست./935/
۳۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات