۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۴۹۴۷۲۳
آیت الله علوی گرگانی تأکید کرد؛

لزوم بزرگداشت و تعظیم شب نیمه شعبان

حضرت آ‌یت الله علوی گرگانی گفت: یکی از بالاترین شب های دنیا بعد از شب قدر، شب نیمه شعبان است که باید تعظیم شود، اگر کسانی بتوانند در این شب مشغول عبادت شوند و شب زنده داری کنند بهره های بسیاری می توانند ببرند.
حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امشب در دیدار جمعی از فعالان بنیاد مهدویت و مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) با اشاره به فضائل و برکات ماه شعبان گفت: در این ماه اعیاد ولادت اهل بیت(ع) قرار دارد که اهمیت این ماه را دو چندان می کند.

وی افزود: روایات بسیار و متعددی درباره فضیلت ماه شعبان وارد شده است، خداوند به حضرت صاحب الزمان(عج) لقب بقیةالله را داده است که معلوم می شود جمیع انبیای سلف و اولیای گذشته هستند، خداوند متعال تبلور وجودی و مظهر خود را در امام زمان(عج) قرار داده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت بزرگداشت و اهمیت دادن به شب نیمه شعبان اظهار داشت: تمام خصوصیاتی که خداوند به انبیای سلف و اولیا داده در حضرت مهدی(عج) قرار داده است تا در زمان ظهور دنیا را از عدل و داد کامل کند.

وی ادامه داد: با قدرت خداوند متعال نمی توان مبارزه کرد، اشتباه دیکتاتورها و مستکبران این است که تصور می کنند می توانند در برابر قدرت الهی مقابله کنند، اگر اراده خدا به کاری صورت گیرد حتما انجام می شود ولو این که دیکتاتورها نخواهند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قبل از تولد امام زمان(ع) و ترس دشمنان از گسترش فرهنگ معارفی، در تلاش بودند تا امام زمان(ع) را از بین ببرند، با این وجود اراده خدا این بود که امام زمان(ع) قدم به عالم بگذارد و دشمنان نتوانند آسیبی به ایشان وارد کنند.

وی با اشاره به فضیلت شب نیمه شعبان عنوان کرد: یکی از بالاترین شب های دنیا بعد از شب قدر، شب نیمه شعبان است که باید تعظیم شود، اگر کسانی بتوانند در این شب مشغول عبادت شوند و شب زنده داری کنند بهره های بسیاری می توانند ببرند، در روایات آمده کسی که شب نیمه شعبان به عبادت بپردازد حاجت او روا می شود، البته انسان باید با اخلاص به درگاه الهی برود و مزد بگیرد./1323/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات