۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۴۹۴۶۸۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

نمی‌توان نگاه کاریکاتوری نسبت به فرهنگ داشت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر توسعه متوازن فرهنگ در جامعه، گفت: نمی‌توان نگاه کاریکاتوری نسبت به فرهنگ داشت.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار جمعی از پیشکسوتان رشته‌های مختلف هنری در تبریز با بیان این‌که سیاست دولت واسپاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری به مؤسسات و نهادهای غیردولتی است، اظهار داشت: در این راستا پیشکسوتان عرصه می‌توانند یاری‌گر باشند.

وی با بیان این‌که دولت بهتر است در بحث‌های سیاست‌گذاری، نظارت و پیگیری اهداف کلان فرهنگی و هنری کشور ایفای نقش داشته باشد، افزود: فعال شدن بیش از پیش انجمن‌های مختلف هنری در استان و برگزاری جشنواره‌های متعدد فرهنگی از سوی این نهادهای مدنی گامی مهم در راستای تحقق هدف دولت بوده است.

محمدپور با اشاره به این‌که دولت همواره به دنبال گسترش نهادهای مدنی بوده است، افزود: اعتقاد قلبی داریم که هیچ فعالیت و هدفی در نظام بدون بهره‌مندی از ظرفیت هنر و هنرمندان محقق نخواهد شد، از این روست که همواره رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیوست فرهنگی در تمامی برنامه‌ها به ویژه پروژه های عمرانی، اقتصادی و صنعتی تأکید دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که رفع تصدی گری دولت در عرصه فرهنگ و هنر پیگیری می شود، گفت: فعالیت های فرهنگی هنری بایستی از سوی فعالان عرصه برگزار شود، در حقیقت بایستی نخبگان فرهنگ و هنر آذربایجان در فرآیند سیاست گذاری و برنامه ریزی حضوری پررنگ داشته باشند.

وی با بیان این‌که تعیین راهبرد بر عهده حاکمیت بوده و بایستی پیشکسوتان رشته‌های مختلف هنری در راستای تحقق اهداف کلان در کنار متولیان فرهنگی باشند، خاطرنشان کرد: اعتقاد به توسعه متوازن فرهنگ و هنر در جامعه داریم، نمی‌توان نگاه کاریکاتوری نسبت به فرهنگ و رشته های هنری داشت.

محمدپور ارتقای فرهنگ عمومی جامعه را لازمه فعالیت تخصصی انجمن های فرهنگی و هنری دانست و افزود: اگر اعتقاد به مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و جنگ نرم دشمنان نظام داریم، بایستی به هنرمندان بها داده شود، متأسفانه اغلب فعالان فرهنگی و هنری با مشکلات متعدد معیشتی مواجه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که زبان هنر بهترین ابزار برای ترویج مبانی متعالی اسلام و معارف اهل بیت عصمت و طهارت است، گفت: به حاشیه راندن فعالان فرهنگی و هنری در جامعه‌ای که با مشکلات اقتصادی مواجه است، هیچ دردی را دوا نخواهد کرد./۲۰۳/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات