۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۴۹۴۲۲۸
نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي:

کاندیداها صحنه انتخابات را به ميدان جنگ و جدل تبديل نكنند

حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي با تأكيد بر اينكه نامزدهاي انتخاباتي صحنه انتخابات را به ميدان جنگ و جدل تبديل نكنند، گفت: اقدامات تخريبي، تهمت و افترا از تقواي سياسي به دور است.
حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمين ابوالقاسم يعقوبي، نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي و امام جمعه بجنورد در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد، با اشاره به انتخابات پيش رو،اظهار داشت: نامزدهاي انتخاباتي نبايد دست به هر توهين واقدامي بزنند تا در اين رقابتها به پيروزيبرسند.

وي افزود: نامزدهاي انتخاباتي و طرفداران آنها بدانند كه خداوند متعال ناظر بر اعمال و رفتار آنها است و براي تخريب رقباي خود از دين مبين اسلام و اعتقادات مردم سوءاستفاده نكنند؛چراكه اسلام بر محور خداشناسي، خداپرستي و حق پرستي است و بر اساس اصول گرايي و اصلاح طلبي يا هر حزب و دسته ديگري نيست.

حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي با اشاره به سخنان توهین‌آمیز يكي از اعضاي ستاد يكي از نامزدهاي رياست جمهوري نسبت به امام رضا(ع)، اضافه كرد: اين درست نيست كه براي اينكه به هر قيمتي به قدرت برسيد شأن و منزلت خود را تا اين حد پايين آورده  و با توهين و برچسب اصول گرايي به ولي نعمتمان امام رضا(ع) دين و آخرت خود را زير سؤال ببريد.

رييس شوراي فرهنگ عمومي استان خراسان شمالي با بيان اينكه خودشناسي بهتر از تخريب ديگران است، تصريح كرد: در پي چنين سخني برخي از افراد هم بدون تفكر و دليل منطقي فكر مي كنند كه از هر حرف و اقدام جديد بايد حمايت و تعريف كرد و دين خود را به حراج گذاشته از اين اقدام تو.هين آميز تعريف مي كنند.

وي خاطرنشان كرد: برخي از افراد و جناح ها صحنه انتخاباتي را با صحنه ويرانگر جنگ اشتباه گرفته اند و جريان انتخابات را به ميداني براي جنگ و جدل تبديل كرده اند بطوري كه اصوا و ارزش هاي اسلامي، اخلاقي و انتخاباتي را كنار گذاشته با تخريب ،توهين و تهمت يكديگر را ملحد و كافر خطاب مي كنند.

حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي با تأكيد براينكه نامزدهاي انتخاباتي صحنه انتخابات را به ميدان جنگ و جدل تبديل نكنند، گفت: اقدامات تخريبي، تهمت و افترا از تقواي سياسي به دور است.

رييس شوراي استاني حوزه هاي علميه خراسان شمالي خطاب به نامزدهاي انتخاباتي و طرفداران آنها، تأكيد كرد: اسلام دين معرفت الله، حق و حق شناسي است و باورها و ارزش هاي اصيل آن را دست مايه رسيدن به قدرت قرار ندهيد؛چراكه در اسلام اصول گرا و اصلاح طلب وجود ندارد.

وي با تأكيد بر ضرورت حفظ تقواي سياسي در رقابت هاي انتخاباتي، افزود: انتخابات يك امر عادي و ملي است كه مردم با تحقيق، بينش و آگاهي در آن حضور يافته و فرد اصلح را انتخاب مي كنند؛ پس نبايد با تهمت، توهين و تخريب يكديگر فضاي انتخاباتي كشور را مسموم و متشنج كرده با رفتارهاي ضداخلاقي و انتخاباتي مردم را نسبت به اين مسئله حساس كشوري دلسرد كنيد.

امام جمعه بجنورد با اشاره به ساخت كليپ و متن هاي دروغين براي تخريب افراد بي گناه، اضافه كرد: نبايد در اين ايام سرنوشت ساز احساس آزادي كرده و با نام اسلام با ساخت كليپ و متن هاي دروغين به تخريب جناح مقابل بپردازيد؛ چرا كه ساخت کلیپ و متن‌های دروغین برای افراد بی‌گناه، وحی الهی نیست.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به كانديداهاي انتخاباتي،خاطرنشان كرد: كاندیداهای انتخاباتی اگر خود از آمريكا و حمله نظامي مي ترسند مردم را از جنگ و حمله نظامی نترسانند؛ چراكه آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند.

حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي اظهار داشت: برخی از کاندایدهای انتخاباتی در تبلیغات خود موضوع حمله نظامی را مطرح می کنند و به اين طريق مطابق ميل دشمنان به ويژه آمريكا عمل كرده در دل مردم خوف مي اندازند در صورتي كه جنگ واقعي در عرصه اقتصاد و فرهنگ است كه بايد به آن توجه كنند.

وي با اشاره به هزینه های انتخاباتی و پرهیز از اسراف در تبلیغات،  تصريح كرد: جنگ واقعي تأمين نياز هاي معيشتي مردم و رسيدگي به نيازمندان جامعه است چرا بايد با اينكه مي دانيد برخي از مردم محتاج يك لقمه نان شب هستند هزينه هاي سرسام آور انتخاباتي داريد؟

نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي تصريح كرد: نيازمندان و مستعضفان  هميشه وجود دارند چرا فقط در ايام انتخابات به ياد آنها افتاده و با اطعام و وعده و وعيد بذل و بخشش مي كنيد؟ بايد نيت و هدف شما خدمت خالصانه و با نيت خدايي باشد تا هم مقبول خدا و هم مقبول خلق خدا واقع شويد./9314/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات