۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۴۹۳۹۷۱
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نقش نماز جمعه‌ در استحکام پایه‌ های انقلاب ‌اسلامی غیرقابل انکار است

امام جمعه شهرکرد گفت: نقش نماز جمعه‌ در رفع فتنه دشمنان، افشاگری‌ها، روشنگری ‌های وقایع، دمیدن معنویت در دل های مردم و استحکام بخشیدن به پایه‌ های بنیان‌ انقلاب ‌اسلامی غیرقابل انکار است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست هماهنگی برگزاری یادواره بزرگداشت شهدای ستاد‌های اقامه نماز این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: نماز ‌جمعه یکی از احکام مهم و مورد تأکید اسلام است که آثار و برکات آن به ویژه بعد از انقلاب ‌اسلامی در جامعه به صورت محسوس دیده می ‌شود.

وی افزود: نقش نماز جمعه‌ در رفع فتنه دشمنان، افشاگری‌ها، روشنگری ‌های وقایع، هشت سال دفاع ‌مقدس، دمیدن معنویت در دلهای مردم و استحکام بخشیدن به پایه‌ های بنیان‌ انقلاب ‌اسلامی غیرقابل انکار و مثال‌ زدنی است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه در این میان شهدایی بودند که اهمیت نماز ‌جمعه را درک و برای تقویت آن در راه‌ خدا ایثار و جهاد کردند، ادامه داد: به یقین افرادی ‌که در این عرصه ایستادند جزء انسانهای مقاوم محسوب می ‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اضافه کرد: این شهدا هم به فرمان امام خمینی(ره) لبیک گفتند، هم فریضه الهی اقامه نماز را زنده نگه داشتند و هم در جهاد علیه دشمنان اسلام شرکت کردند و این چیز کمی نیست.

وی با تأکید بر تلاش همه مسؤولان برای هرچه بهتر برگزار شدن یادواره شهدای ستاد‌های اقامه نماز جمعه این استان، گفت: نخستین قدم برای برگزاری این یادواره بحث احصای آثار این شهدا است که باید از طریق رسانه‌ها و ائمه جمعه این فراخوان صورت بگیرد تا حق کسی تضییع نشود.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ستاد‌های اقامه نماز شهرستانها باید در آشنا کردن مردم با زندگینامه این شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها تلاش کنند، افزود: این شهدا باید در تمامی نماز‌های جمعه به صورت برجسته به عموم مردم معرفی شوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در پایان اظهار کرد: در کنار این یادواره باید کتابی از آثار این شهدا چاپ شود تا به عنوان یک اثر رسمی در چهارمحال و بختیاری ماندگار باشد./202/9457/ب1

ارسال نظرات