۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۴۹۳۵۳۸
قالیباف در قم:

۹۶ درصد مردم از امکانات اقتصادی محروم هستند/ ناکارآمدی مشکل اساسی کشور است

قالیباف با بیان این که کشور نیازمند یک تحول اساسی در عرصه اقتصاد است، ریشه مشکلات را ناکارآمدی مدیران دانست.
قالیباف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف عصر امروز در دیدار مردم شهر مقدس قم که در مسجد امیرالمؤمنین برگزار شد، با بیان این که قم همیشه مبدأ تغییر و انقلاب بوده و برای آن هزینه پرداخته است، اظهار داشت: هرگونه تغییر در محور انقلاب اسلامی از این شهر آغاز شده است؛ امروز کشور و نظام جمهوری اسلامی نیازمند یک تحول و انقلاب اساسی در عرصه اقتصادی کشور است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: برقراری قسط و عدل در جامعه را در این شب پر برکت از خداوند متعال خواهانیم؛ علما متعهدند که در مقابل ظلم می ایستند و از مظلومان و مستضعفان دفاع و حمایت می کنند و امروز همچنان مدافع محرومان و مستضعفان جامعه هستند و همیشه بیوت ایشان بر محرومان باز بوده و خواهد بود و صدای آن ها را به گوش آنان که باید برسانند، رسانده اند.

وی ادامه داد: ما در فرهنگ قرآن کریم داریم که باید در راه مردم تلاش کنیم و این مجاهدت و تلاش در هر عرصه ای که لازم باشد، باید انجام شود؛ در سوره مبارکه نساء آمده که عرصه مجاهدت تنها در میدان جنگ نیست، بلکه برای مستضعفان و محرومان هم وجود دارد.

شهردار تهران گفت: اگر ما توفیق پیدا کردیم که امروز تحولات بزرگی را ببینیم و جایگاه نظام اسلامی را در عرصه بین الملل مشاهده می کنیم، با مجاهدت مردم و رهبری امام خمینی(ره) بوده است؛ با وجود مخالفت برخی که می خواستند این نظام شکل نگیرد، به جایی رسیدیم که ملت غیور ایران تأثیرگذاری زیادی دارد و در موضوعات منطقه ای بدون نقش ایران، هیچ ابر قدرت و قدرت منطقه ای نمی تواند تصمیمی را که می خواهد بگیرد و آن را اجرایی کند.

وی ریشه این افتخار بزرگ را حضور مردم در صحنه خواند و ابراز کرد: حضور ملت شریف ایران در صحنه های مختلف تشریفاتی نبوده است؛ وقتی جنگ در دوران دفاع مقدس آغاز شد، مردم در همه سطوح حضور پیدا کردند و هزاران شهید سرافراز در این راه جان خود را فدای اسلام و انقلاب کردند.

قالیباف خاطرنشان کرد: در همان دوران جنگ و پس از جنگ هم اقشار مختلف مردم از دکتر و مهندس گرفته تا دانشجو پای کار آمدند و به جایی رسیدند که به تکنولوژی های مهم دفاعی و موشکی دنیا دست پیدا کردند.

وی تصریح کرد: بعد از دفاع مقدس به قدری این ظرفیت افزایش پیدا کرد که توانستند ماهواره بسازند و در مدار قرار دهند؛ اما سؤال این است که با وجود گذشت از این صحنه های پیچیده و قرار گرفتن در پنج کشور برتر دنیا، چرا باید این مردم مخلص که هرگز در مقابل دشمن قد خم نکردند، جلوی خانواده خود و حداقل نیازها شکسته شده و فرو بریزند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: متأسفانه جوانان ما می بینند که مادران آن ها در خانه های مردم کار می کنند تا پول کسب کنند و فرزندان خود را به مدرسه و دانشگاه بفرستند؛ این دانشجو بعد از فارغ التحصیلی هم متوجه می شود که پول توی جیبی بعد از دانشگاه را هم باید از مادر خود بگیرد.

وی افزود: ایران ظرفیت های بسیار زیادی در منابع اقتصادی دارد؛ کشفیات ما در منابع نفت و گاز که قطعی شده، رتبه اول را در دنیا دارد؛ سرمایه بسیار عظیمی در کشور وجود دارد و در حوزه کشاورزی با وجود بحران آب، در زمینه گیاهان دارویی شرایطی استثنایی در کشور داریم و بیش از 90 درصد آن ها در کشور وجود دارد که می توانیم آن ها را به شکل انبوه تولید کنیم.

قالیباف تأکید کرد: برخی کشورها در این بخش درآمد چند صد میلیاردی دارند اما با وجود این منابع ایران جزو 10 کشور آخر است؛ چرا باید به این گونه باشد که در این زمینه هایی که پتانسیل زیادی وجود دارد جزو 10 کشور آخر باشیم و رکود و گرانی حاکم باشد.

شهردار تهران افزود: این ها چیزی جز صعف مدیریت و سوء تدبیر در اداره کشور نیست؛ وقتی به گونه ای عمل می شود که از تعهداتی که مسؤولان با نظام در 12 فروردین 58 داده اند دور شوند، متوجه می شویم که عملا 96 درصد مردم از امکانات و ظرفیت های اقتصادی محروم هستند.

وی تصریح کرد: افراد بسیاری هنوز موفق نشده اند که وام ازدواج دریافت کنند در حالی که بیش از 50 هزار میلیارد تومان وام در اختیار چند نفر قرار می گیرد که فقط 4 درصد از جمعیت کشور هستند؛ چرا باید این امکانات در اختیار این افراد محدود قرار بگیرد.

قالیباف با بیان این که یک مسؤول غیر از دغدغه مردم نباید هیچ دغدغه دیگری داشته باشد، گفت: اگر دغدغه ما دغدغه مردم نباشد و فقط به 4 درصد مردم توجه کنیم، بی اعتمادی و خلف وعده انجام می شود.

وی با تأکید بر این که اگر در انتخابات پیش رو سراغ افرادی برویم که تجربه و سابقه این کار را نداشته باشند مشکلات برطرف نخواهد شد، گفت: گاهی طرح و برنامه وجود دارد اما پیاده سازی و اجرای آن مهم است و مشکل امروز ما ناکارآمدی است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: این توان در کشور وجود دارد و نیروهای جوان و خلاق و دلسوز در کشور بسیار زیاد هستند و می توانند برای کشور افتخار آفرینی کنند اما متأسفانه در حال حاضر فقط وعده ها روی هم انباشته شده است.

وی بیان داشت: این بی اعتمادی بزرگترین ضرر برای کشور است؛ هیچ سرمایه ای از اعتماد بالاتر نیست و امروز با عملکرد نامطلوب این اعتماد را از بین برده اند؛ وقتی تصمیم گیری برای برخی موضوعات  است که به مردم ختم می شود، می گویند بودجه کافی وجود ندارد.

شهردار تهران تصریح کرد: ممکن است بگویند هزینه بالا رفته و قدرت خرید پایین آمده است، مگر قدرت خرید مردم پایین نیامده که می خواهند رایانه را قطع کنند؛ روش ها و نگاه ها برای حل مشکلات در کشور روش های 60 سال گذشته است و امروز نمی توان با آن روش ها کشور را پر هزینه و گران اداره کرد.

وی ادامه داد: باید با نگاه نسل چهارمی و تحول در نگاه ها مشکلات را حل کرد؛ به موضوعات باید نگاه روز وجود داشته باشد؛ مشکل این است که ما دغدغه مند مردم نیستیم و به جوانان خلاق فرصت کار نمی دهیم و مردم را در کار سهیم نمی کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: کسانی که می گویند نمی شود پنج میلیون شغل ایجاد کرد نگاهشان به جای دیگر است؛ این کار حتما ممکن است اما نه با روشی که آن ها در پیش گرفته اند؛ 25 میلیارد قاچاق دلار ار مدخل های رسمی وارد می شود و به این دلیل جلوی آن ها گرفته نمی شود که این افراد از همان 4 درصد هستند.

قالیباف در پایان سخنان خود گفت: این افراد به جای وارد کردن تکنولوژی به کشور، کالاهای غیر ضروری و مصرفی وارد می کنند؛ ما در 29 اردیبهشت می خواهیم برای مدیریت اجرایی کشور تصمیمی بگیریم که این مشکلات و بحران های اقتصادی حل شود و مردم عزیز ما این اراده را دارند./840/پ۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات