۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۹۳۱۷۱

تأييد صلاحيت ۹۸.۷ درصد داوطلبان در هيأت هاي نظارت آذربايجان شرقي

بيش از ۹۸.۷ درصد از داوطلبان در هیأت هاي نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستاهای آذربايجان شرقي تأييد صلاحيت شده اند.
سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، سلمان خدادادي، رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان آذربايجان شرقي امروز در جمع خبرنگاران گفت:  از 13 هزار و 321 نفر داوطلب معرفي شده از هيات هاي اجرايي به هيات هاي نظارت، 13 هزار و 152 نفر تاييد صلاحيت،  159 نفر رد شدند و 159 نفر نيز انصراف دادند كه با اين احتساب آمار تاييد صلاحيت ها در هيات هاي نظارت بيش از 98.7 درصد است.

خدادادي با بيان اين‌كه داوطلبان در صورت داشتن اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیت ها بايستي درخواست خود را به هیأت‌های نظارت بالاتر یعنی از بخش به شهرستان و از شهرستان به استان ارائه کنند، گفت: اين افراد به مدت چهار روز از 3  الي 6 اردیبهشت ماه فرصت دارند تا درخواست بررسی مجدد خود را به هئیت نظارت شهرستان و استان ارائه کنند و این فرصت برای رد صلاحیت شدگان شورا غیر قابل تمدید است.وي

رئيس كميسيون اجتماعي مجلس افزود: داوطلبان در اعتراض به نتيجه بررسي صلاحيت ها حتما با مستندات قانوني خود به هيات هاي نظارت شهرستان و استان مراجعه  كرده و مطمئن باشند كه هيات عالي نظارت استان با جديت تمام و بدور از هرگونه سلايق سياسي و با مدنظر قرار دادن  مر قانون پرونده ها را بررسي خواهند كرد. هیأت عالي نظارت استان  نیز  از 7 تا شانزدهم ارديبهشت، به مدت 10 روز رد صلاحیتها را  بررسی خواهدكرد.

رئیس هیات عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي آذربايجان شرقي گفت: در بررسي هيات هاي نظارت، شهرستان هاي سراب،مراغه، ملكان و هشترود بدون رد صلاحيت، شهرستان هاي عجب شير، بستان آباد و بناب به ترتيب با 1 ،2 و 2 نفر كمترين آمار رد صلاحيت و شهرستان هاي تبريز، شبستر  و ورزقان نيز به ترتيب با 34 ، 31  و 18 نفر بيشترين رد صلاحيت ها را داشته اند.

وي ادامه داد:در هيات هاي اجرايي نيز شهرستان هاي جلفا، خدا آفرين و عجب شير به ترتيب با 1، 5 و 6 نفر كمترين و شهرستان هاي تبريز،اهر و مرند به ترتيب با 96 ، 94 و 53 نفر بيشترين رد صلاحيت ها را داشته اند. 

خدادادي با بيان اينكه  14 هزار و 44 نفر براي پنجمين دوره انتخابات شوراهاي شهر وروستا در استان آذربايجان شرقي ثبت نام كرده بودند، گفت: در  اين مرحله از بررسي ها 13 هزار و 152 نفر تاييد صلاحيت شده، 196 نفر انصراف داده و 698 نفر نيز عدم تاييد صلاحيت شدند.

وي ادامه داد:در مجموع بررسي هاي هيات هاي اجرايي و نظارت حدود 95 درصد داوطلبين تاييد صلاحيت شدند.

وی تصريح كرد: پس از بررسي پرونده ها  در هيات عالي نظارت استان،  اسامی نهايي احراز صلاحیت شدگان در 18 اردیبهشت بصورت رسمي اعلام و نامزدها می توانند تبلیغات خود را به مدت 8 روز تا 27 اردیبهشت یعنی 24 ساعت قبل از روز انتخابات، انجام دهند./۹۳۵/۱۰۲/ب2

ارسال نظرات