۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۴۹۲۴۳۷
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:

حرمت مداحی باید با عمل به دستورات الهی حفظ شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: جایگاه مداحان در بین مردم بخاطر اهل‌بیت(ع) است و باید تلاش شود حرمت این جایگاه با عمل به دستورات اهل‌بیت(ع) حفظ شود.
تجلیل از مداحان و شعرای آئینی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در مراسم تجلیل از مداحان و شعرای آئینی آذربایجان‌غربی که در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، با اشاره به شفاعت اهل‌بیت(ع) در قیامت، افزود: مداحان با انتخاب اهل بیت(ع) برای معرفی و تبلیغ، در مسیر شرعی قدم گذاشته اند که برخواسته از ارادت قلبی آنها به اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی تصریح کرد: بهترین افراد برای خدمت، علی(ع) و اولاد او هستند و حتی غیر مسلمانان نیز برای خدمت به این بزرگواران به خود می‌بالند، مانند جرج جرداق مسیحی که در کتاب « علی صدای عدالت انسانی است » که در پنج جلد چاپ شده در مورد عظمت و بزرگی حضرت علی(ع) سخن گفته است.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: جرج جرداق مسیحی چنان شیفته و دلباخته حضرت علی(ع) بود که می‌گوید کسی توان شناخت علی(ع) جز خودش را ندارد و هم‌چنین می‌گوید من ۲۰۰ بار کتاب نهج‌البلاغه حضرت علی(ع) را خوانده‌ام ولی هیچگاه از این کتاب سیر نشدم و هر بار با خواندن آن  نکات تازه‌ای یاد می‌گرفتم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی جایگاه مداحان را در بین مردم باارزش و بااحترام دانست و خاطرنشان کرد: جایگاه مداحان در بین مردم بخاطر اهل‌بیت(ع) است و باید تلاش شود حرمت این جایگاه با عمل به دستورات اهل‌بیت(ع) حفظ شود.

وی تأکید کرد: مداحان باید در کنار مداحی و عزاداری برای اهل‌بیت(ع) سعی کنند معارف ایشان را نیز به مردم منتقل کنند چرا که توصیه برای گریه و اشک برای شناسایی اهداف امامان(ع) است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به بیشتر بودن تأثیر انتقال مفاهیم با شعر و زبان هنر، گفت: مداحان باید از شعرها و ادبیات بیشتر در مداحی خود استفاده کنند زیرا این زبان هنر تاثیر بیشتری داشته و بسیاری از مفاهیم سخت را می‌توان با چند بیت شعر به راحتی منتقل کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: اهل‌بیت(ع) افرادی انقلابی بودند و چه با زبان سخن و چه با زبان شمشیر، در برابر ظالم ایستاده‌اند و مداحان نیز باید آنان را الگوی خویش قرار داده و انقلابی باشند.

مراسم تجلیل از مداحان و شعرای آئینی پیشکسوت آذربایجان‌غربی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، قربان‌علی سعادت استاندار آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد داداش‌زاده مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی و محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه به همت سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی و کانون مداحان و شعرای آئینی استان در مصلی ارومیه برگزار شد/۹۳۶/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات