۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۴۹۲۰۸۰
مدیر حوزه علمیه مازندران:

تعالی و پیشرفت کشور نیازمند بهره گیری از تفکر انقلابی است

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کشور برای رشد و تعالی در عرصه های داخلی و بین المللی نیازمند بهره گیری از تفکر انقلابی است، گفت: اگر این تفکر در جامعه ما کمرنگ شود به حتم نمی توانیم به اهداف متعالی انقلاب دست یابیم.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مبلغان دینی مرکز استان با اشاره به نقش تعیین کننده علما و روحانیان در طول تاریخ، گفت: با نگاهی گذرا در تاریخ اسلام به نقش اثرگذار و غیر قابل انکار روحانیت شیعه در همه صحنه ها و عرصه های مهم خواهیم رسید.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که علما و روحانیت هیچ گاه در توطئه ها و دشمنی های بدخواهان اسلام ناب سکوت نکردند، افزود: علمای شیعه با از خودگذشتگی خود مانع از تحریف و تضعیف اسلام ناب شدند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت اصیل و هوشیار شیعه هیچ گاه در برابر انحراف ها در طول تاریخ سکوت نکرده است، خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد عزت و عظمت اسلام ناب در جهان هستیم به دلیل جانفشانی و تلاش های بسیار بزرگان دینی ما در طول تاریخ است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب اسلامی لحظه ای برای ضربه زدن و نابودی اسلام ناب درنگ نمی کنند، تصریح کرد: حضور در صحنه روحانیت در تاریخ پر فرازو نشیب شیعه همواره با توطئه افکنی بدخواهان اسلام همراه بوده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علما و روحانیت همه فشارها و تهدید های دشمنان هیچ گاه صحنه مبارزه را ترک نکردند، خاطرنشان کرد: روحانیت حفظ و حراست از دین و انقلاب را رسالت اصلی خود می داند و هیچ گاه از این وظیفه خطیر فاصله نخواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که مردم روحانیت را امین و مورد اعتماد خود در همه امور می دانند، تصریح کرد: ارتباط مردم با علما و روحانیت تنها به دلیل کسب معارف دینی و الهی نیست، بلکه مردم همه مسائل و مشکلات خود را نیز با روحانیت در میان می گذارند و این نشان از تأثیرگذاری و جایگاه ارزشمند روحانیت در جامعه اسلامی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان از حضور در صحنه و همیشگی روحانیت در عرصه های مختلف هراسان و عصبانی هستند، گفت: یکی از مهم ترین برنامه و اهداف دشمنان ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که علیرغم همه این تلاش ها امروز روحانیت از یک عزت و جایگاه خاصی در میان مردم برخوردار است، تصریح کرد: روحانیت همواره خود را همراه و همگام مردم دانسته و لحظه ای از مردم فاصله نگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که دشمنان همواره تلاش کردند مردم را از روحانیت جدا کند، بیان داشت: اما این تلاش ها با هوشیاری و بصیرت ملت بزرگ ایران شکست خورده و هر روز که می گذرد پیوند میان مردم روحانیت مستحکم تر از گذشته می شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت سد محکمی در برابر هجمه های و توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب است، خاطرنشان کرد: اگر حضور و نقش آفرینی روحانیت نبود امروز دشمنان به اهداف و برنامه های شوم خود دست پیدا می کردند.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به نقش مبلغان دینی در ترویج و تبلیغ ارزش های دینی و انقلابی در همه بخش های جامعه تأکید کرد و گفت: امروز یکی از رسالت های مهم روحانیت تبلیغ افکار و آرمان های دینی و انقلابی در همه بخش های جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که دشمن تلاش می کند تا تفکر انقلابی را در جامعه ما کمرنگ و بی اثرکند، بیان داشت: تفکر انقلابی سد محکمی در برابر بسیاری از هجمه ها و توطئه های بدخواهان انقلاب است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کشور برای رشد و تعالی در عرصه های داخلی و بین المللی نیازمند بهره گیری از تفکر انقلابی است، تصریح کرد: اگر این تفکر در جامعه ما کمرنگ شود به حتم نمی توانیم به اهداف متعالی انقلاب دست یابیم.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی به عنوان پرچم داران عرصه تبلیغ در جامعه وظیفه دارند در جهت تبیین شعار سال در منابر و خطابه های خود اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که منبر و خطابه اثرگذارترین شیوه تبلیغ در جامعه است، تصریح کرد: با وجود سنتی بودن این شیوه تبلیغ، اما دارای اثرگذاری بسیار بالایی برخوردار است که می توان در مسائل مختلف از ظرفیت آن بهره گرفت.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز یکی از مهم ترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، خاطرنشان کرد: همه مسؤولان و مدیران کشور باید در جهت تحقق دغدغه ها و مطالبات مقام معظم رهبری در سال جدید گام بردارند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن دو انتخابات مهم در ماه آینده اشاره کرد و با بیان این که نقش روحانیت در زمینه سازی به منظور حضور حداکثری مردم در انتخابات بسیار مهم و اثرگذار است، تصریح کرد: مبلغان دینی در مناطق تبلیغی به ویژه مناطق محروم و روستایی باید شاخص ها و ملاک های انتخاب اصلح که امام راحل و مقام معظم رهبری بیان فرمودند را برای مردم تبیین و تشریح کنند./۹۵۰/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات