۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۴۹۱۲۵۸
با هدف نشر معارف اسلام صورت گرفت؛

اعزام بیش از ۳۰ مبلغ دینی به مراسم اعتکاف شهرستان شهرکرد

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری گفت: در شهرکرد، مرکز این استان بیش از ۳۰ مبلغه دینی برای نشر معارف اسلام و ترویج فرهنگ دین به مراسم اعتکاف بانوان اعزام شدند.
اعتکاف

خانم اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در حاشیه برگزاری برنامه های پایانی مراسم اعتکاف امسال در مصلای امام خمینی(ره) مرکز استان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، اظهار کرد: امسال نیز همانند سالهای گذشته نقش حوزه های علمیه خواهران و طلاب در برگزاری مراسم اعتکاف بسیار پررنگ بود که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه در همه شهرستانهای استان، برنامه ریزی برای فعالیتهای مراسم اعتکاف بانوان از سوی طلاب خواهر صورت گرفت، ابراز کرد: در شهرکرد، مرکز استان نیز بیش از 30 مبلغه دینی برای نشر معارف اسلام و ترویج فرهنگ دین به مراسم اعتکاف بانوان اعزام شدند.

خانم اسکندری با اشاره به مهمترین رسالتهای مبلغات دینی اعزامی به مراسم اعتکاف گفت: برگزاری نشستهای دینی و حلقه های معرفتی، پاسخ به سؤالات شرعی و احکام، مشاوره، سخنرانی دینی، قرائت قرآن و برگزاری نماز جماعت از مهمترین برنامه های این مبلغات دینی بود.

وی از تشکیل بیش از 50 حلقه معرفتی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد خبر داد و افزود: در این حلقه ها، مبلغات دینی به تشریح سبک زندگی اسلامی پرداختند و به سؤالات و شبهات دینی معتکفان پاسخ دادند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که بیشتر معتکفان را جوانان تشکیل دادند، گفت: این امر نمایش بی اثر بودن توطئه های دشمنان اسلام و قرآن است، اعتکاف در حقیقت مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و برنامه نفوذ فکری و اعتقادی دشمنان در میان جوانان است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه حضور جوانان و نوجوانان در این مراسم معنوی دارای برکات فراوانی است که جامعه و مردم اجتماع را نیز تحت الشعاع قرار خواهد داد، تصریح کرد: اعتکاف فرصتی مناسب برای خودسازی و مبارزه با نفس است و باید در این جریان، طلب مغفرت الهی در اولویت باشد.

وی با پراهمیت و ارزشمند شمردن سنت حسنه اعتکاف، بیان کرد: پرفضلیت ‌ترین مردم کسی است که عاشق عبادت بوده، عبادت را از دل و جان دوست داشته باشد و امور و وظایف آن را به دقت و بی کم و کاست به انجام رساند.

اسکندری در پایان خواستار بهره گیری و حفظ دستاوردهای به دست آمده از سه روز خلوت گزینی در اعتکاف شد و تأکید کرد: خداوند متعال بعد از بنای کعبه از سوی حضرت ابراهیم و اسماعیل این مکان را برای عبادت و اعتکاف قرار داد تا بندگان خدا به دور از دغدغه های روزمره زندگی به عبادت خالصانه الهی مشغول شوند./۳۰۲/۹۴۵۷/ب۱

ارسال نظرات