۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۴۹۱۲۵۳
با پایان مراسم اعتکاف اعلام شد؛

رشد ۱۱ درصدی آمار معتکفان استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال با هماهنگی های به عمل آمده ۱۳ هزار و ۱۶۶ نفر در چهارمحال و بختیاری معتکف شدند که این آمار نسبت به سال گذشته رشد ۱۱ درصدی داشته است.
حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری

حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، امشب در حاشیه برگزاری برنامه های پایانی مراسم اعتکاف مرکز استان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف این استان در 153 مسجد جامع تصریح کرد: امسال با هماهنگی های به عمل آمده ۱۳ هزار و ۱۶۶ نفر در چهارمحال و بختیاری معتکف شدند که این آمار نسبت به سال گذشته رشد 11 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه از مجموع معتکفان ۱۰ هزار و ۱۸۳ نفر خواهر و ۲ هزار و ۹۸۳ نفر برادر بودند، افزود: بیشترین معتکف در استان، در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد با تعداد ۹۱۸ نفر خواهر مشغول به عبادت و بندگی حق تعالی بودند.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان اینکه در تمامی مساجد اجرا کننده مراسم اعتکاف یک نفر مبلغ و یا مبلغه حضور داشتند، گفت: ۴۸۰ نفر روز تبلیغ در این سه روز از سوی مبلغان اعزامی انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، پیوستن به خدا و گسستن از غیر خدا را مهمترین ویژگی مراسم اعتکاف بیان کرد و گفت: شکل دادن اعتکافی در خور شأن و جایگاه این مراسم معنوی نیازمند ساز و کارهای مختلفی است که مهمترین بخش آن تبلیغات درست بود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه باید از همه ابزارهای موجود برای معرفی درست جایگاه اعتکاف در جامعه استفاده شود و این از مهمترین ضرورتهای این مراسم معنوی است، تصریح کرد: یکی از ایرادهای ستاد اعتکاف و نشست های مربوط به آن، تحقق نیافتن درست مصوبات در کف جامعه است که باید بیشتر توجه کنیم و همه تلاش خود را در جهت فراگیر شدن این سنت حسنه به کار گیریم.

وی با تأکید بر این که مهمترین نیاز امروز بشر برای رسیدن به کمال، داشتن دلی نورانی و معنوی است، ابراز کرد: مهم ترین کاربرد اعتکاف در این مسأله مهم خلاصه و سبب پیوستن انسان به خداوند متعال و دل کندن از غیر خدا می شود.

حجت الاسلام مرتضوی، برگزاری مراسم اعتکاف و حضور در این مراسم سراسر نور را درمان کننده و علاج بیماری های نفسانی انسان عنوان کرد و افزود: به یقین اعتکاف بهترین ظرفیت برای انسان است تا بتواند به پاکی ها وصل و از تعلقات، شغل، خانواده، مال و هر آنچه او را زمین گیر می کند دل بکند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در پایان تبیین جایگاه و فرصت اعتکاف برای جوانان را ضروری دانست و ابراز کرد: باید کار تبلیغی در جامعه را مهمترین اولویت خود قرار دهیم و در این بین با همه وجود وارد میدان عمل شویم و رشد کمی این مراسم معنوی را جزء اولویتها بدانیم./۳۰۲/۹۴۵۷/ب۱

ارسال نظرات