۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۴۹۱۱۴۰
آیت‌الله علوی گرگانی:

مسؤولان باید به مردم خدمت کنند

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این که بسیاری از مسؤولان کشور شیفته خدمت هستند، ابراز داشت: مسؤولان باید توجه داشته باشند که در هر پست و هر مقامی می‌توان به آحاد جامعه خدمت کرد.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی، ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام جواد صادق‌زاده، مشاور شهردار تهران، اظهار داشت: مسؤولان کشور به هر میزان که با علما و مراجع در ارتباط باشند، خیر و برکت آن را در دنیا و آخرت خواهند دید.  

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این که بسیاری از مسؤولان کشور شیفته خدمت هستند، ابراز داشت: مسؤولان باید توجه داشته باشند که در هر پست و هر مقامی می‌توان به آحاد جامعه خدمت کرد.

وی با بیان این که ما مشتاق هستیم تا مسؤولان را در لباس خدمت به کشور ببینیم، تصریح کرد: اگر تقدیر و مشیت الهی در آن بود تا شخصی در مقام و منصبی که بیشتر به آن علاقمند است حضور یابد، خوب است، اما اگر قسمت نبود، نباید دلگیر شود بلکه باید همچنان در عرصه خدمت به خلق خدا کوشا باشد.

 

استاد برجسته حوزه علمیه با قرائت آیه «وَ ما تَشاؤُنَ إِلاَّ أَنْ يَشاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعالَمينَ«، خاطرنشان کرد: آیه 29 سوره تکویر در حق اهل‌بیت(ع) نازل شده است که در آن بر اراده و مشیت الهی تأکید شده است.

وی وجود تواضع در میان مسؤولان را مهم ارزیابی و تصریح کرد: از حضرت امام حسین(ع) در باب اندازه و حد تواضع سؤال شد که ایشان فرمودند؛ حد تواضع آن است که هر زمانی که بیرون از خانه رفتی و هر کسی را که دیدی بگویی آن شخص از من برتر است.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با قرائت روایات دیگری از ائمه اطهار(ع)، اظهار داشت: دستورات ائمه اطهار(ع) بسیار سازنده است، لذا اگر روحیه خود را چنان تنظیم کنیم تا آن دستورات را در کار‌ها و برنامه‌های خود پیاده‌سازی کنیم، بی‌تردید همه از ما راضی خواهند بود و به مشکلی برنخواهیم خورد.

وی با بیان این که بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات ما از هوای نفس ما است، ابراز داشت: بی‌تردید اگر مسؤولان و مدیران کار‌ها و فعالیت‌های خود را در قالب تقوا و اطاعت از دستورات خداوند انجام دهند، در کار خود موفق خواهند شد./878/ ۲۰۲/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات