۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۴۹۱۱۳۳
امام جمعه تبریز:

مسؤولان مروج ضد فرهنگ نباشند

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به دغدغه ها و گلایه های رهبری در رابطه با فرهنگ و اقتصاد، گفت: مسؤولان نه تنها مشکلات اقتصادی و فرهنگی را حل نمی کنند، بلکه خود مروج ضد فرهنگ شده اند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جمع معتکفان مسجد طوبی تبریز، با اشاره به ارزش و اهمیت دعا و نیایش، اظهار داشت: انسان باید علاوه بر درخواست و دعا برای عافیت و سعادت خویش، برای مصالح و اعتلای اسلام نیز دعا کند.

وی با اشاره به حضور پرشور و استقبال بی نظیر جوانان در سراسر کشور از مراسم معنوی اعتکاف، اظهار داشت: اعتکاف نه‌ تنها در قرآن مجید آمده است، بلکه در زمان حضرت ابراهیم و اسماعیل(ع) نیز این موضوع به ویژه در مسجدالحرام رواج داشت و این عمل به جای آورده می‌شد.

وی با اشاره به اعتکاف در سیره پیامبر اسلام(ص)، ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) همه‌ساله دهه آخر ماه مبارک رمضان معتکف می‌شدند و سالی هم که به دلایلی موجه باز می‌ماندند، سال بعد قضای آن را به جای می‌آورند. این در واقع نشانگر اهمیت اعتکاف در اسلام است.

امام جمعه تبریز بیان اینکه در بعضی روایات ثواب اعتکاف معادل با زیارت حج آمده است، گفت: دلیل بزرگ‌شمردن اعتکاف این است که سبب خودسازی انسان می‌شود، انسان به‌ وسیله اعتکاف از مظاهر دنیوی و مادی منقطع شده و حداقل سه روز و سه شب در خانه خدا با پروردگارش راز و نیاز و خلوت می‌کند در حالی که روزه‌دار است.

وی اعتکاف را یکی از عوامل مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که دشمن سعی بر جدا کردن انسان‌ها از دین و اسلام را دارد و می‌خواهد افراد را مادی بار بیاورد، اعتکاف می‌تواند بسیار سازنده باشد و سدی در برای هجمه فرهنگی دشمن باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسی که در مراسم اعتکاف شرکت می‌کند، بعید است که سال‌های سال به سمت گناه و تباهی برود، تأکید کرد: اعتکاف یک پیام است برای جوامع ضد دین  و آنهایی که به تبعیت از بیگانگان برنامه‌های ضددینی را رواج می‌دهند، این بسیار ارزشمند است.

وی توسل به امام زمان(عج) را از جمله اعمال وارده در مراسم اعتکاف دانست و افزود: امروز نیاز کشور انقلابی عمل انقلابی است، باید حوزه های علمیه همانطور که رهبری فرمودند انقلابی باشند و مسؤولان دارای عمل و هدف انقلابی باشند نه آنکه به نفع دشمنان قدم بردارند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به دغدغه‌های رهبری از ضعف مدیریتی در کشور، تصریح کرد: دشمن به دنبال ترویج افکار غربی، بی بند و باری و فقدان اخلاق در جامعه است، رهبر انقلاب نیز از ضعف مدیریتی در مسائل فرهنگی گلایه دارند، مسؤولان نیز در شرایط حساس امروز نه تنها به فکر فرهنگ جامعه نیستند بلکه عکس عمل می کنند و برخی مسائل را ترویج می کنند که ضد فرهنگ جامعه و اقتصاد کشور است./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات