۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۴۹۰۹۲۱
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی:

شناخت معارف نهج البلاغه از ضروریات زندگی شیعیان است

امام جمعه قزوین با بیان اینکه هرشخصی با یکبار مطالعه نهج‌ البلاغه به عمق مطالب آن پی خواهد برد، گفت: شناخت معارف نهج البلاغه جزء ضروریات زندگی شیعیان است.
حجت الاسلام والمسمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در قزوین در گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس استان قزوین، اظهار کرد: این روزها دوران ارتحال آیت‌الله باریک بین را پشت سر می‌گذاریم که این عالم بزرگوار ابوالشهید، انسانی مجاهد، اهل استقامت و پایداری و ولایتمدار تا پایان عمر بود که امیدوارم خدای متعال روح این عزیز را همنشین امام علی(ع) قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه افزود: جوانی مسیحی و اهل لبنان چندسال پیش در مصاحبه خود در صدا و سیمای کشورمان مطرح کرد که 25 بار کتاب نهج البلاغه را مطالعه کرده است و جرج جرداق، دانشمند مسیحی، نیز 200 بار کتاب امیرمومنان(ع) را مطالعه کرده است.

امام جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه هر شخصی با یکبار مطالعه نهج‌ البلاغه به عمق مطالب آن پی خواهد برد، ابراز کرد: شناخت معارف نهج البلاغه جزء ضروریات زندگی شیعیان است، ما نمی‌دانیم چه اکسیر و جاذبه‌ای در این کتاب بزرگ وجود دارد که یک دانشمند مسیحی با هر بار مطالعه خود به نکته جدیدی دست پیدا می‌کند و عطش وی برای مطالعه بیشتر آن افزایش می‌یابد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: اگر شخصی از ما که خود را شیعه امام علی(ع) می‌دانیم سؤال کند شما به چه میزان با کلام امیرمؤمنان(ع) و نهج البلاغه ارتباط دارید باید بتوانیم جواب قانع کننده‌ای برای این سؤال داشته باشیم.

 وی در پایان گفت: دعای ما این است که خدای متعال عنایت کند تا در زندگی فردی و اجتماعی خود به معارف نهج البلاغه متصل شویم و با ولایت و محبت امام علی(ع) و اولاد ایشان زندگی کنیم و بمیریم./873/۱۰۱/ب2

ارسال نظرات