۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۴۹۰۷۳۱
عضو اتاق تبلیغ خراسان مطرح کرد؛

ضرورت ساده زیستی مدیران کشور با الگوگیری از سیره امیرمؤمنان

عضو اتاق تبلیغ خراسان گفت: شیعیانی که می خواهند تا سیره امیرمؤمنان(ع) را دنبال کنند ولو در سمت مدیریت کشور باشند، باید بتوانند ساده ترین زندگی را برای خود رقم بزنند.
اسلامی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، عضو اتاق تبلیغ خراسان، عصر دوشنبه در حرم مطهر رضوی با بیان این که یکی از زیارت های پرمحتوا زیارت رجبیه است، گفت: انسان در زندگی دنیایی ماندگار نیست و همگان با گذشت از پل مرگ و دار فانی، به جایگاه ابدی می رسد؛ این ماه به ما می آموزد که دنیای فانی محل سرمایه گذاری و دل بستن نیست چراکه همه روزی از آن گذر می کنند.

وی با بیان این که یکی از اصلی ترین دغدغه های مومن آن است که خداوند با او از روی عدل و یا مرحمت خود رفتار می کند، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دل نگرانی و دغدغه هر مؤمنی اهل بهشت یا جهنم بودن اوست که اگر بنای خداوند بر رفتار عدالت گونه خود باشد یقینا بسیاری اهل آتش جهنم می شوند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان راه نجات از عذاب الهی در ماه رجب را طلب استغفار و گرفتن روزه دانست و بیان کرد: اگر از انسان خطایی سر بزند اما در وجود خود احساس سرزنش و ملامت نکند دچار انحراف است و امید آنکه در ماه رجب با حضور در مکان های مقدس و استغفار، حجت خداوند بر بندگان گناهان را بیامرزد.

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان این که طلب استغفار در حرم ائمه اطهار به مفهوم واسطه قرار دادن آنان در محضر خداوند متعال  فعالیت کاملا عقلایی است، خاطرنشان کرد: ملت اسلامی باید در ماه رجب ائمه را واسطه میان خود و خداوند قرار دهند تا او گردن آنان را از آتش و عذاب نجات دهد.

وی با بیان این که حضور در این فضای معنوی فرصت ارزشمندی را برای بازگشت از مسیر معصیت و شفاعت در درگاه پروردگار هموار می کند، بیان کرد: باید تلاش کرد تا با توبه و دغدغه معصیت داشتن، در قیامت همراه با اهل بیت، ائمه اطهار و شیعیان خاص بود.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که ابرار خصوصیات و ویژگی های برتری نسبت به انسان های باتقوا، صالح و پرهیزگار داشته و زیارت رجبیه نیز از شیعیان با صفت ابرار یاد کرده، یاد آور شد: ابرار در انفاق و ایثار و در گذشت از اموال و مادیات هیچگونه ابایی نداشته و دیگران را برخود ترجیح می دهند.

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان این که امیر المومنان در قرآن به عنوان ابرار یاد شده، اظهار کرد: آیات سوره هل اتی در شان امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) است چرا که اینان با گذشت و بزرگواری خود همواره دیگران را ترجیح می دادند و در عین تقوا و پرهیزگاری دیگران را در اولویت می دانستند.

وی با بیان این که شیعیان حقیقی و مخلص در عین زندگی حقیرانه خدمت ویژه ای به دیگران داشتند، خاطرنشان کرد: شیعیانی که می خواهند تا سیره امیرمؤمنان(ع) را دنبال کنند ولو در سمت مدیریت کشور باشند باید بتوانند ساده ترین زندگی را برای خود رقم زده و توان روحی بالایی را داشته باشد./864/202/ب2

ارسال نظرات