۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۴۹۰۲۶۰
رییس حوزه هنری خراسان شمالی:

شهدا تجلی کامل هنر انقلابی و متعهد هستند

رییس حوزه هنری خراسان شمالی با بیان اینکه شهدا هنرمندان تراز انقلاب اسلامی بوده و الگوهای کاملی برای همه ما هستند، گفت: هنر انقلاب اسلامی و هنر متعهد در حقیقت، به‌ صورت کامل از سوی شهدا متجلی شد.
وحید نمازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، وحید نمازی، رییس حوزه هنری خراسان شمالی، امروز در دیدار هنرمندان و اعضای ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، با گرامیداشت بیستم فروردین، سالگرد شهادت شهید مرتضی آوینی، اظهار کرد: برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی با هدف پاسداشت و گرامیداشت مقام شامخ این شهید و ترویج و تبیین مبانی هنر انقلابی در سطح جامعه از بیستم تا بیست و هفتم فروردین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان، افزود: مردمی بودن برنامه‌ها و مناسبت‌ها، مخاطب‌محور بودن، ارتقای کیفیت برگزاری برنامه‌ها، افزایش نشاط اجتماعی در سطح جامعه و برگزاری برنامه‌های مفرح، استفاده از ظرفیت هنرمندان انقلابی استان برای معرفی مصادیق هنر انقلابی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری تمام رشته‌ها ازجمله رویکردهای برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در خراسان شمالی است.

نمازی با اشاره به همزمانی هفته هنر انقلاب اسلامی با ایام البیض و موعد اعتکاف، خاطرنشان کرد: به همین دلیل امسال بخشی از برنامه‌ها به سمت مراسم معنوی اعتکاف سوق یافته‌اند که از آن جمله می‌توان به اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره‌های هنر انقلابی و برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده در مساجد میزبان اعتکاف اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به حضور خانواده شهدای هنرمند در برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی، اضافه کرد: اگر امروز شاهد این میزان اقتدار و امنیت ملی بوده و در منطقه‌ای ناامن، دارای امنیت پایدار هستیم، این امنیت و اقتدار مرهون مجاهدت‌ها، جان‌فشانی، ایثار و ازخودگذشتگی این شهدای گران‌قدر است.

نمازی با بیان اینکه شهدا هنرمندان تراز انقلاب اسلامی بوده و الگوهای کاملی برای همه ما هستند، تصریح کرد: هنر انقلاب اسلامی و هنر متعهد به حقیقت به‌ صورت کامل از سوی شهدا متجلی شده است.

وی با اشاره به اینکه هنر متعهد هنری ذوب الی الله است، ادامه داد: هنر متعهد نمی‌تواند در مقابل استکبار و ظلم و ستم ساکت باشد؛ زیرا هنر انقلابی مجاهد و مبارزه گر بوده و همواره امیدبخش و الهام‌گر است.

حسن کریمی، رییس سازمان بسیج هنرمندان استان خراسان شمالی هم در این دیدار با اشاره به شاخصه‌های هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: هنرمندان متعهد و انقلابی نقش ویژه‌ای در جهاد کبیر در جامعه دارند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان بسیج هنرمندان، مسجدمحوری را رویکرد برنامه‌های این سازمان در سال جدید دانست و افزود: تلاش می‌شود در سال جدید فعالیت‌های هنری هنرمندان خراسان شمالی سمت‌وسوی معنوی بیشتری گرفته و مساجد فعال‌تر شوند.

کریمی با بیان اینکه باید مساجد پایگاه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و هنری ما باشد، ادامه داد: افزون بر این احیای برخی از هنرها ازجمله تعزیه و تئاتر دینی که در هدایت انسان‌ها و رشد و تعالی معنوی آنها نقش زیادی دارد؛ از دیگر رویکردهای اصلی سازمان بسیج هنرمندان خراسان شمالی در سال جدید است.

وی تولیدمحوری و اشتغال آفرینی و تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در برابر اقتصاد وابسته را یکی دیگر از رویکردهای تولیدات و آثار هنرمندان بسیجی انقلابی در سال جدید دانست و گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند باید همه بخش‌های کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال فعالیت کنند؛ ازاین‌رو هنرمندان هم باید در این زمینه نقش خود را به‌درستی ایفا کنند.

گفتنی است، در تقویم رسمی کشور سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی به‌عنوان روز «هنر انقلاب اسلامی» نام‌گذاری شده و برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی هم از بیستم تا بیست و هفتم فروردین‌ماه برگزار می‌شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات