۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۸۹۶۲۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

کادرسازی برای تبلیغ دین مهم‌ترین رویکرد تبلیغات اسلامی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر کادرسازی برای تبلیغ دینی، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی برای گسترده شدن بیش از پیش سفره احکام، اخلاق و عقاید الهی تلاش کند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام‌ جمعه بجنورد امروز در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان بر گسترده شدن بیشتر چتر تبلیغات دینی در مناطق مختلف تأکید و اظهار کرد: با توجه به اینکه در برخی موارد محدودیت‌هایی برای برادران مبلغ برای پاسخگویی به مسائل و احکام خواهران وجود دارد، لازم است مدیران این نهاد زمینه‌های حضور مبلغات دینی در روستاها و شهرها را فراهم کنند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند با تولید فکر، اندیشه و هنر به پیام رهبر معظم انقلاب در سال جدید لبیک بگوید و خدمت شایسته‌ای برای بهتر شدن وضعیت فرهنگی و معنوی جامعه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه باید تولید شخصیت و کادرسازی برای تبلیغ دین از مهم‌ترین اولویت‌های نهاد تبلیغات اسلامی و مبلغان دینی باشد، گفت: اگر بتوانیم نیروهای خوبی برای تبلیغ دین تربیت کنیم و جوانان را به سمت خوبی‌ها و کارهای مثبت سوق دهیم بهترین خدمت را به جامعه کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: مبلغان دین و سازمان تبلیغات اسلامی باید برای گسترده شدن بیش از پیش سفره احکام، اخلاق و عقاید الهی تلاش کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تأکید کرد: احداث مساجد، خانه‌های عالم و سوئیت‌های متصل به مسجد و استقرار مبلغان در آنها برای سوق دادن جامعه به سمت و سوی معنویت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ به همین دلیل مسؤولان و متولیان امر باید برای این موضوع همت بیشتری به خرج دهند.

وی با قدردانی از تأسیس مدارس علوم و معارف قرآنی صدرا در شهرستان‌های استان، افزود: مدیران و دبیران مدارس صدرا تلاش کنند میل و رغبت دانش آموزان برای ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه بیشتر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: مدیران و دبیران این مدارس باید مانع از علم‌زدگی در دانش آموزان شده و بیشتر آنها را به سمت معرفت گرایی راهنمایی کنند.

استاد درس خارج فقه حوزه‌ علمیه خراسان شمالی در پایان بر ساماندهی بهتر اعزام روحانیان مبلغ به مساجد شهری و روستایی در مناسبت‌های مختلف تأکید کرد و گفت: ضروری است همه دستگاه‌های فرهنگی در امر اعزام مبلغ در ایام خاص، از موازی کاری پرهیز کرده و این مهم به‌ صورت هماهنگ انجام شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات