۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۴۸۹۵۵۹
آیت الله علوی گرگانی:

مسؤولان به فعالیت های خود رنگ خدایی بدهند

حضرت آیت الله علوی گرگانی ضمن تأکید بر اینکه هدف و جهت الهی به فعالیت های انسان ارزش می دهد، اهمیت این موضوع را برای مسؤولان دوچندان ازریابی کرد و خواستار توجه به مسائل معنوی شد.
دیدار آیت الله علوی با فقیه زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سیدمحمد علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار محمدابراهیم فقیه زاده رییس و جمعی از اعضای جهاد دانشگاهی قم با اشاره به اینکه دنیا محل کار است، اظهار داشت: خداوند انسان را برای تلاش و فعالیت خلق کرده است؛ ولی این فعل و انفعالات انسان باید جهت دار باشد، چراکه جهت و هدف گاهی مسأله ای را ارزش دار و گاهی بی ارزش می کند و انبیاء و اولیاء نیز برای آگاه کردن انسان نسبت به اهداف انسان آمدند.

وی ادامه داد: انسان در هیچ حالتی بی فعل و انفعال نیست ولی گاهی چون حرکتی الهی نیست ارزشی ندارد و به همین دلیل برخی جلسات دنیوی اگرچه مجلس گناه نیست ولی هیچ فایده ای هم ندارد و از همین رو در روایت داریم برخی افراد بعد از مردن وقتی پرونده خود را نگاه می کنند بخش مهمی از عمر خودشان را خالی می بینند و حسرت می خورند و روایت دیگری داریم عاجزترین مردم کسی است که بیکار نشسته و حتی یک ذکر نمی گوید.

استاد برجسته درس خارج با بیان اینکه در یادخدا بودن فیض و بهره نصیب انسان می شود، ابراز داشت: خدا می گوید برای من کار کنید تا خودم بهای آن را به شما بدهم و در قرآن نیز می فرماید شما بهترین امت هستیدچراکه امر به معروف می کنید، از کار خلاف باز می دارید و ایمان به خدا دارید، یعنی بهترین افراد کسانی هستند که در کنار ایمان به خدا و تلاش برای حفظ دین خود به فکر دیگران هم هستند.

وی ادامه داد: در زمان پیامبر در یکی از جنگ ها یکی از افراد بسیار عالی می جنگید و دشمنان را از بین می برد ولی پیامبر فرمود: «او از ما نیست» که این حرف مایه تعجب شد؛ تا زمانی که مشخص شد آن شخص برای کیان خودش می جنگد و هدف دین و خدا و پیامبر ندارد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تأکید کرد: امروز نیز آمریکا و انگلیس که قتل و کشتار می کنند و انسان و انسانیت برای شان اهمیتی ندارد تنها برای استکبار و بزرگ نشان دادن خودشان این کار را می کنند و یقینا هدف الهی و خدایی ندارند چراکه اصلا خدا را نمی شناسند.

وی در پایان با تصریح بر اینکه همه مسؤولان در سال جدید باید به فعالیت های خود رنگ خدایی بدهند، خاطرنشان کرد: اگر انسان این گونه کار کند رضایت خدا را برای خود خواهد خرید و در این صورت همه فعالیت های خود را همراه اجر و مزدی قرار خواهد داد که تنها خدا ارزش آن را می داند./1330/ 202/ص

ارسال نظرات