۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۴۸۹۵۰۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی:

تولید و اشتغال در موقوفات شهرک‌های صنعتی پیگیری می شود

حجت الاسلام مصائبی گفت: طرح های مختلف تولید و اشتغال در زمین‌های موقوفی شهرک سرمایه گذاری خارجی و بعثت در تبریز پیگیری می شود.
حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی

حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با 28 مبلغ اعزامی از قم و 12 مبلغ و روحانی بومی در بقاع متبرکه‌ استان در ایام نوروز حضور داشتند، اظهار داشت: امسال اجرای آرامش بهاری در امامزادگان استان با استقبال بسیار خوبی از سوی زایران همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان شرقی دارای 5485 مکان مذهبی شامل 4711 مسجد، 4 مصلی، 191 زیارتگاه امام و امام زاده، 11 نظرگاه و قدمگاه، 89 زیارتگاه سایر بزرگان دین، 4 تکیه ثابت، 420 حسینیه، 18 فاطمیه، مهدیه، زینبیه و حیدریه، 3 خانقاه و 29 مورد سایر اماکن مذهبی می باشد.

حجت الاسلام مصائبی با بیان این‌که در ایام نوروز و در قالب اجرای طرح آرامش بهاری 356 هزار زائر در بقاع متبرکه‌ استان حضور یافتند، اظهار داشت: با توجه به این‌که برخی امامزادگان در مناطق توریستی و گردشگرپذیر استان قرار دارند، 22 هزار و 450 نفر در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه‌ استان اسکان داده شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی هدف از برگزاری این طرح معنوی را تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت نوروزی و همچنین تقویت باورهای دینی و مذهبی مسافران دانست و گفت: مسافران استقبال خوبی از برنامه‌ها و بخش‌های مختلف طرح آرامش بهاری کردند.

وی با بیان این‌که 14 هزار نفر از زائران در جوار مطهر امام‌زادگان(ع) استان تحویل سال جدید را جشن گرفتند، افزود: در سال جاری و در قالب طرح آرامش بهاری 9 مورد وقف جدید در استان به ثبت رسیده که به طور عمده به نیت توسعه‌ مساجد، حسینیه و مباحث قرآنی و همچنین کمک به نیازمندان است.

حجت الاسلام مضائبی افزود: امامزاده ها و بقاع متبرکه استان همزمان با آغاز سال جدید برنامه های متنوعی برای زایرین تدارک دیده بودند که از جمله آنها برپایی خیمه های معرفت، برپایی غرفه های نقاشی و مسابقات فرهنگی کودکان، اهدای جوایز و بسته های فرهنگی و پذیرایی از میهمانان بوده است که تا پایان تعطیلات عید تداوم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت بقاع متبرکه و شاخص استان در ایام نوروز افزود: حضور توریست ها و زائران خارجی در امامزادگان به ویژه امامزاده سید حمزه بسیار خوب بود و هزاران توریست خارجی از این اماکن مقدس بازدید و از خدمات آن بهره مند شده اند.

حجت الاسلام مصائبی برپایی اتاق عقد و میزبانی از میهمانان عقد و عروسی، برپایی خیمه های معرفت شامل غرفه های مشاوره مذهبی و خانواده، خیمه عفاف و حجاب، مسابقات ویژه کودک و غرفه چند رسانه ای، مسابقات فرهنگی، نقاشی، قرآن بخوان جایزه بگیر، پاسخ به شبهات دینی، برپایی نماز جماعت و مراسم سخنرانی را از جمله دیگر برنامه های طرح آرامش بهاری امامزادگان برشمرد.

وی در ادامه جذب سرمایه گذاری برای توسعه موقوفات استان در جهت تحقق شعار سال «اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال» را از جمله اقدامات آینده این اداره کل عنوان کرد و گفت: در شهرک سرمایه گذاری خارجی، بعثت و موقوفاتی که در واحدهای مختلف صنعتی واقع شده اند؛ برنامه های خوبی برای ایجاد اشتغال و تولید داریم.

حجت الاسلام مصائبی افزود: رفع موانع تولید و تسهیل سرمایه گذاری در جهت تحقق شعار سال مدنظر خواهد بود، ضمن این‌که آماده همکاری با خیران و سرمایه گذارانی هستیم که تمایل دارند در موقوفات شهرستان سرمایه گذاری کنند. گلخانه ها و کارگاه های کوچک اداره اوقاف می توانند با جذب سرمایه گذار؛ ایجاد تولید و اشتغال پایدار داشته باشند./302/935/ب1

ارسال نظرات