۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۴۸۹۳۲۰

مدرسه عالی فقه و اصول دانش پژوه می پذیرد

مدرسه عالی فقه و اصول حوزه علمیه قم از میان طلاب ممتاز حوزه علمیه در دو مقطع، سطح و خارج جهت تربیت طلاب در دانش فقه و اصول در حد اجتهاد در سومین دوره دانش پژوه می پذیرد.
برگزاری آزمون مدرسه عالی فقه و اصول

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مدرسه عالی فقه و اصول حوزه علمیه قم از میان طلاب ممتاز حوزه علمیه در دو مقطع، سطح و خارج جهت تربیت طلاب در دانش فقه و اصول در حد اجتهاد در سومین دوره دانش پژوه می پذیرد.

شرایط نام نویسی و مزایا

 قبولی در آزمون کتبی، قبولی در مصاحبه علمی و انگیزشی،  تعهد به حضور تمام‌ وقت در برنامه‌ های مدرسه، عدم اشتغال در سایر مراکزعلمی حوزوی و دانشگاهی از جمله شرایط عمومی نام نویسی در مدرسه عالی فقه و اصول است.

همچنین اتمام سطح یک با حداقل معدل 18 (میانگین شش پایه) تعهد به تحصیل تا پایان دوره اول مدرسه  از شرایط پذیرش در مقطع سطح و اتمام کتبی و شفاهی پایه 10 با حداقل معدل 16، تعهد به تحصیل تا پایان دوره اول خارج، معمم بودن دائم به لباس روحانیت  از شرایط پذیرش در مقطع خارج است و حافظان قرآن و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و دارندگان سابقه علمی ‌پژوهشی و تدریس در اولویت هستند.

از مزایای پذیرش در مدرسه عالی فقه و اصول می توان به بهره ‌مندی از اساتید مجرب و با سابقه جهت تدریس و مشاوره علمی، استفاده از مکان علمی مناسب و کتابخانه ‌تخصصی فقه و اصول، بهره‌ مندی از کلاس‌ های مهارت‌ محور و کارگاه‌ های کارورزی استنباط‌ فقهی و امکان ادامه تحصیل در دوره ‌خارج مدرسه اشاره کرد.

 زمینه سازی جهت تدریس طلاب در حین تحصیل در سطح یک و بعد از اتمام دوره جهت تدریس سطوح عالی، کمک ‌هزینه تحصیلی و معیشتی و استفاده از حمایت های  مادی و معنوی دیگر، سرویس ویژه ایاب و ذهاب طلاب، امکان بهره مندی از خدمات فرهنگی و رفاهی ویژه طلاب و خانواده ها، برگزاری اردوهای علمی، زیارتی ویژه طلاب و خانواده ها و برخورداری از گواهی علمی اجتهادی پایان دوره نیز از مزایای پذیرش در مدرسه عالی فقه و اصول به شمار می روند.

مواد آزمون کتبی و زمان نام نویسی

مواز آزمون کتبی مقطع سطح صرف، نحو، بلاغت ، منطق، شرح لمعه، اصول فقه مرحوم مظفر(ره) و مواد آزمون کتبی مقطع خارج کفایه و مکاسب است.

 طلاب علاقه مند به نام نویسی در آزمون ورودی مدرسه عالی فقه و اصول حوزه علمیه قم می توانند از امروز 15 فروردین تا 25 فروردین به پنل شخصی خود در سامانه نجاح مراجعه کنند و زمان آزمون کتبی 31 فروردین خواهد بود و کارت آزمون نیز 27 فروردین منتشر خواهد شد و جهت کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانند با شماره 02532812798- 09106380130 تماس بگیرند.

 همچنین مکان برگزاری آزمون و مصاحبه علمی، مدرسه عالی فقه و اصول واقع در پردیسان، بلوار امام صادق (ع)، بلوار شهید مولوی، کوچه روبروی مسجد امام صادق (ع)، ساختمان  موسسه امام صادق(ع)، طبقه دوم، مدرسه عالی فقه و اصول  است./1324/ت302/ج

 

 

     

ارسال نظرات