۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۸۸۸۶۱
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:

فرهنگ شهر باید روزآمد باشد

صلاحی با بیان اینکه در حال ساخت بزرگترین باغ کتاب دنیا با چهار تالار علم و دو تالار کودک هستیم،گفت: این مکان با امکانات متنوع جذب حدود هفت ساعت یک خانواده را در نظر دارد.
صلاحی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی درباره روند شکل گیری ایده های و پروسه اجرایی برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری گفت: وقتی می گوییم شهرداری، باید سه واژه شهردار، شهرداری و شهروند را کنار هم بگذاریم. مردم تهران شهروندان تهران هستند و تهران یک کلانشهر بزرگ است. شهرداری هم باید با مردم کار کند و هم با شهر، یک طرف شهرداری، شهر است و طرف دیگر آن مردم قرار دارند.

صلاحی با بیان اینکه شهر زنده است، عنوان کرد: بر این اساس ماموریت های شهرداری 24 ساعته است و حتی شب ها هم تعطیلی ندارند. زمانی که مردم در خواب هستند، خیابان ها نظافت می شود و زباله ها جمع آوری می شود. برنامه های  فرهنگی هم باید به روز باشد. نمای شهر باید به روز باشد. درخت باید به روز باشد. گل باید به روز باشد. گل زمستانی را برای زمستان بکاریم و در تابستان، گل تابستانی بکاریم. گل بهاری برای بهار کاشته شود و در پاییز، گل پاییزی کاشته شود. باید لباس تن شهر، لباس به روزی باشد و فصلی هم باشد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ شهر باید به روز باشد، بیان کرد: 34 فرهنگسرا، 220 خانه فرهنگ، 5 سینما، 400 کتابخانه و 100 نگارخانه در تهران داریم. اینها مجموعا باید کاری کنند که جوانان تهران را جذب کنند. برای جذب جوانان باید کار نو انجام داد. برای کار نو ، ما با گروه ها ارتباط داریم. تئاتری هایمان با گروه های تئاتر ارتباط دارند و سینمایی های ما با سینماداران ارتباط دارند و با به روزترین نمایشگاه های خط و نقاشی در ارتباط هستیم. با در اختیار داشتن سه هزار نیروی فرهنگی در 700 مرکز استقرار باید بتوانیم جواب و پاسخ روز به مردم دهیم. البته هنوز به نظرم جا دارد، جلوتر رویم. اگر برنامه جذاب نباشد، مخاطب ندارد. اگر برنامه ای مخاطب نداشته باشد، بودجه هدر می رود. مثلا اگر بپذیریم که کتاب نیاز کشور است، کتابخوان نیاز بیشتری دارد. پس باید به روز باشیم.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه در حال ساخت باغ کتاب هستیم، خاطرنشان کرد: ما در حال آماده سازی بزرگترین باغ کتاب در دنیا در ارتفاعات عباس آباد هستیم. این باغ کتاب 4 تالار علم و 2 تالار کودک دارد. کودکان نمی توانند مدام بنشینند و کتاب بخوانند. ما برای آنها کارهای کامپیوتری مرتبط با کتاب و همچنین کارهای تبلیغاتی مرتبط با کتاب در نظر گرفتیم. از یکی از شرکت های کره ای دعوت به همکاری کردیم که آنها دارند یک ساینس ها را می سازند و مبلغش 7 میلیون دلار است، بچه ها 4 تا 5 ساعت کار مطالعاتی انجام می دهند. در واقع کار کتاب را با بازی انجام می دهند. اگر به روز نباشیم، نمی توانیم جوابگو باشیم.

صلاحی اظهار داشت: در باغ کتاب 4 تالار علم داریم اگر استادی بخواهد کتابش را معرفی کند، در آنجا معرفی می کند. باغ کتاب باید بتواند 6-7 ساعت وقت مخاطب را پر کند. در حقیقت باید یک اردوی یک روزه برای مخاطب باشد، پس باید امکانات زیاد داشته باشد. شما در کتابفروشی یک ساعت معطل می شوید. ما در باغ کتاب رستوران و امکانات تفریحی در نظر گرفتیم و حتی پارکینگ آماده کردیم و دریاچه ساختیم تا این مکان بتواند 6-7 ساعت یک خانواده را اداره، مدیریت و جذب کند. همه برنامه های ما باید این طور باشد./1325//102/خ

ارسال نظرات