۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۸۷۶۳۰
سردار نقدی:

رشد کاروان های راهیان نور به سبب جاذبه شهدا است

سردار نقدی گفت: باید از قالب‌های گوناگون و نو برای انتقال پیام‌های شهدا به نسل‌های آینده استفاده کرد و رشد حضور کاروان‌ها در این سرزمین‌ به دلیل جاذبه شهدا است.
سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز به نقل از ستاد مرکزی راهیان نور، سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این که جاذبه شهدا، بسیاری را به مناطق عملیاتی و یادمان های شهدا کشانده است، اظهار داشت: تصور اشتباهی است که ما یا فرد دیگری عامل حضور مردم و جوانان در سرزمین‌های نور هستیم.

وی با بیان این که مغناطیس شهدا، قلب‌های پاک را به سمت خودش جذب می‌کند و اخلاص و کار برای رضای خدا، این جذبه را به دنبال دارد، ادامه داد: بزرگترین اجتماع بشری یعنی اربعین حسینی در جوار بارگاه ملکوتی سیدالشهدا(ع) نیز اینگونه است.

سردار نقدی با اشاره به این که رشد حضور کاروان‌ها در سرزمین‌های به دلیل جاذبه شهدا است، افزود: در برخی جاها در دنیا، جنگ‌هایی رخ داده است و گردشگرانی هم به آنجا سفر می‌کنند و عکس هم می‌گیرند اما راهیان نور متفاوت از آن گردشگری مرسوم در دنیا است؛ این سرزمین ها با ایثار و اخلاص شهدا، حال معنوی دارند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه با اشاره به افتتاح طرح «سینما سنگر» در یادمان شهدای هویزه ابراز داشت: این حرکت، حرکتی ابتکاری است و برپاکنندگان سینما سنگر اجر آن را دریافت خواهند کرد.

وی با بیان این که باید از قالب‌های گوناگون و نو برای انتقال پیام‌های شهدا به نسل‌های آینده استفاده کرد، ادامه داد: نوشتن کتاب، ساخت فیلم و مستند و تولید دیگر آثار هنری و فرهنگی در این راستا است و افراد اجر آن را دریافت می کنند.

لازم به ذکر است که غرفه «سینما سنگر» با هدف نمایش فیلم های جشنواره عمار در یادمان شهدای هویزه برگزار می شود و در آن 40 فیلم از آثار جشنواره عمار شامل آثار داستانی، مستند، نماهنگ و انیمیشن در یادمان‌ شهدای هویزه برای زائران به صورت رایگان و بلیت فروشی اختیاری به نمایش گذاشته شده اند.

گفتنی است، فیلم سینمایی «ترمینال غرب»، مستند «داد»، فیلم داستانی «دایو» و آثار دیگری مثل «پسرم»، «برادران»، «مادرانه» از جمله آثاری هستند که در غرفه «سینما سنگر» تا هفتم فروردین ماه سال آینده اکران می شوند./102/9453/ب1

ارسال نظرات