۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۴۸۷۰۹۹
سردار سلامی:

انقلاب اسلامی مرزی بین شیعه و سنی قائل نیست

جانشین فرمانده کل سپاه انقلاب، رهبری و ملت ایران را تکیه‎گاه مسلمانان جهان خواند و گفت: ما در جمهوری اسلامی هر زمان فریاد مسلمانی را بشنویم به او کمک می‌کنیم؛ چرا که مرز اسلام مرز عقیده است و شیعه و سنی نمی‌شناسد.
سردار سلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، امروز در بیست و چهارمین سمینار ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور که در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت: نقشه غرب یعنی آمریکا، اسراییل، انگلیس و متحدان منطقه‌ای آنها که حکام مرتجع منطقه هستند، نقشه‌ای خطرناک است.

وی ادامه داد: صد سال است که سیاست‌های انگلیس، فرانسه و آمریکا اسلام را به آتش کشانده است؛ حتی رژیم صهیونیستی که مردم مظلوم فلسطین را از خانه‌های خود بیرون کرده، محصول سیاست انگلیس است.

سردار سلامی با اشاره به سیاست‌های استکبار در جوامع مسلمان عنوان کرد: فتنه‌های خونین جامعه اسلامی و تفرقه در بین مسلمانان جزو مسلم سیاست غرب در جهان اسلام است؛ زیرا آنان به دنبال غارت ثروت‌های مادی و معنوی مسلمین هستند.

وی افزود: هویت فرهنگی و اعتقادات مسلمانان توسط دشمن مورد هدف قرار گرفته است؛ نسخه غرب تنها عقب نگه داشتن جهان اسلام و ترویج اختلاف نیست بلکه عقب ماندگی ذهنی و فرهنگی برای مسلمانان است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران به نمونه‌های عینی دخالت غربی‌ها در کشورهای مسلمان اشاره و خاطرنشان کرد: غربی‌ها در 40 سال اخیر به 14 کشور اسلامی حمله کردند و 12 جنگ بزرگ را در جهان اسلام به راه انداختند.

وی ابراز داشت: غرب با جنگ‌های خود در ملل مسلمان، آنان را آواره کردند و نوامیس‌شان را در شهرهای اروپایی مورد تحقیر قرار دادند؛ عزت، شوکت و اقتدار جهان اسلام را هداف قرار دادند و نسخه ای شوم و دردناک برای اسلام است؛ اکنون هر زمان اراده کنند به خانه مسلمان پاکستان حمله می‌کنند، در افغانستان به عروسی‌ها حمله‌ور می‌شوند، در عراق درِ خانه‌های مردم را با پتک می‌شکنند و در فلسطین حتی به آوارگان هم حمله می‌تازند.

سردار سلامی انقلاب اسلامی را حافظ حقوق مسلمانان دانست و گفت: انقلاب اسلامی و رهبر آن با قامتی برافراشته با شجاعت، حکمت نبوی و صولت علوی در برابر جنایات غرب ایستاده است و از حقوق، آبرو و حرمت نوامیس مسلمانان دفاع می کند.

وی با بیان اینکه امروز خورشید سیطره غرب رو به زوال است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی توانسته جبهه‌ای مستحکم در برابر سیاست‌های استکباری غرب ایجاد کند و جهان اسلام برای اولین بار بعد از 1500 سال قدرت تشکیل داده و موازنه قدرت با مستکبران برقرار کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: رژیم صهیونیستی که آرمان «من البحر الی النهر» را تعقیب می‌کرد امروز در باریکه‌ای کوچک دیوارهای بتنی به دور خود کشیده تا از نفوذ یک جوان انقلابی جلوگیری کند این امر به معنای شکست سیاست‌های مستکبران است.

وی امام راحل را برگرداننده هدایت از دست رفته مسلمانان توصیف کرد و ابراز داشت: روزگاری کشورها در برابر آمریکا ساکت بودند اما وقتی امام از فلسطین حمایت کرد و حزب الله لبنان شکل گرفت، ما شاهد شکست‌های پیاپی استکبار بودیم؛ گویا اسلام از نو ظهور کرد؛ یعنی وقتی انقلاب اسلامی آمد و پرتوهای نورافشان آن قلوب مسلمانان را روشن کرد مستضعفان زمین جان گرفتند.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی مرزی بین شیعه و سنی قائل نیست، تصریح کرد: ما دارای یک دین و امت یکسان هستیم؛ همانطور که برای شیعه جان می‌دهیم حاضر هستیم تا برای اهل سنت هم جان دهیم؛ فلسطین که ما برای آن جان می‌دهیم کاملا سنی نشین است.

وی با اشاره به حضور جمهوری اسلامی در جبهه مقاومت افزود: در سوریه می‌خواستند ملت مسلمان آن را که عمدتا سنی هستند نابود کنند اما این خط‌کشی برای ما وجود ندارد لذا به کمک آنها شتافتیم؛ جبهه مستحکم شد و مستکبران شکست خوردند و امروز در صحنه سیاسی غلبه با جبهه مقاومت است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه اگر غفلت کنیم و آگاه نباشیم مشکلات بزرگی دامن گیر اسلام می شود اظهار کرد: تا چند سال گذشته وقتی اسلام دوباره احیا شد و در قلب اروپا و آمریکا پیشروی کرد و غربی‌ها دیدند که در انگلیس سالانه 50 هزار نفر مسلمان می شوند، صدها مسجد اذان می‌گوید، فراوان‌ترین نام در بین نوزادان محمد است و مردم آن به داشتن نام اسلامی فخر می‌کنند، به حربه خطرناکی دست زدند و جبهه تکفیری‌ها را ایجاد کردند تا هم با حرکات افراطی چهره‌ای نفرت انگیز را از اسلام ترویج دهند و هم تفرفه ایجاد کنند.

وی ابراز داشت: وقتی دوست را بجای دشمن بگیریم نتیجه این می‌شود که افرادی خلبان اردنی را در قفس آتش بزنند، نوجوانی را با کارد سر ببرند و هزار مرد و زن سنی عراقی را قتل عام و مساجد را منفجر کنند؛ این نتیجه برداشت انحرافی از اسلام و تسلیح این گروه‌ها توسط غرب و عمال اوست.

سردار سلامی به حوادث یمن اشاره و بیان کرد: مردم بی‌دفاع و نجیب یمن شب و روز مورد هجمه موشک‌های آل سعود هستند؛ چرا باید پول مسلمان به موشک و بمب علیه مسلمانی دیگر تبدیل شود؟!

وی به دشمنان اسلام و انقلاب هشدار داد و اظهار داشت: همه بدانند که جمهوری اسلامی آنقدر قدرتمند شده است که در تمام صحنه‎‌ها دشمن را شکست می‌دهد؛ هیچ کس نمی تواند در برابر ایران اسلامی دوام بیاورد و دیگر مسلمانان بی پناه نیستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب و رهبر و ملت ایران را تکیه‎گاه مسلمانان جهان خواند و گفت: ما در جمهوری اسلامی هر زمان فریاد مسلمانی را بشنویم به او کمک می‌کنیم؛ چرا که مرز اسلام مرز عقیده است.

وی سیستان و بلوچستان را امن دانست و عنوان کرد: این منطقه مانند تمام نقاط ایران امن است اما ما تنها برای امنیت نیامده ایم بلکه برای رفع محرومیت، فقرزدایی و اعتلای عزت و آباد کردن آمده ایم.

سردار سلامی ادامه داد: شأن ما خادمی است و تا آخرین لحظه این وظیفه خود را انجام می دهیم چون مردم این سرزمین شایسته هستند و برق چشمانشان سرشار از محبت است؛ اگر غفلت کنیم دشمن بدش نمی‌آید اینجا را ناامن کند البته دشمن این امر را در خواب می بیند و هیچ گاه به این آرزو نخواهد رسید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ابراز داشت: می‌خواستند کشور را فلج کنند اما ما ماهواره فرستادیم و موشک ما می‌تواند مستکبران را نابود کند؛ در نقاط مختلف جهان اسلام قدرت ساخته ایم و رهبری مستحکم ما جهان را اداره می کند و از همیشه قدرتمندتر است.

وی خاطرنشان کرد: وفاداری شما به نظام، رهبری و انقلاب، امنیت کشور را دوچندان کرده است در حالی که دشمن دوست دارد بین ما آتش بیندازد؛ همه ما سرنشین یک کشتی هستیم و خدای ما یکی است؛ این زمینه یک وحدت باشکوه است./831/پ201/ص

ارسال نظرات