۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۴۸۶۶۴۷
مدیرکل راه آهن قم خبر داد؛

آمادگی راه آهن برای خدمت رسانی در ایام نوروز

مدیرکل راه آهن استان قم از افزایش ظرفیت قطارهای مسافربری در مسیر حرم تا حرم خبر داد و گفت: طرح سفرهای نوروزی از 25 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه می یاید.
دیدار مدیرکل راه آهن با آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا محسن اعتماد در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی که پیش از ظهر امروز برگزار شد با اشاره به آمادگی راه آهن قم در اجرای طرح سفرهای نوروزی عنوان کرد: طرح سفر نوروزی از 25 اسفند امسال آغاز و تا 15 فروردین ادامه می باید و خدمتگزاران مردم در راه آهن به صورت شبانه روزی مشغول خدمت رسانی خواهند بود.

وی افزود: بیش از 23 هزار صندلی اضافه برای مسیر حرم تا حرم که از قم تا مشهد و بالعکس در نظر گرفته شده تا مردم در این زمینه با مشکل روبرو نشوند.

مدیرکل راه آهن استان قم تصریح کرد: تمام تلاش ما در زمینه خدمت به مردم معطوف شده است و افتخارمان این است که مردم ولی نعمت ما هستند.

وی با اشاره به مزیت های حمل و نقل ریلی خاطرنشان کرد: متأسفانه آمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای در کشور در سال جاری بیش از 20 هزار نفر بوده که بسیار نگران کننده است و این درحالی است که تعداد افراد خسارت دیده در حوادث ریلی پنجاه برابر کمتر از دیگر روش های حمل و نقل است.

اعتماد اضافه کرد: سازگاری با محیط زیست از دیگر ویژگی های حمل و نقل ریلی است و در بحث اقتصادی نیز در موضوع سوخت، با فرهنگ سازی استفاده از قطارهای مسافربری، صرفه جویی بسیار خوبی در این زمینه می شود.

مدیرکل راه آهن استان قم ابراز کرد: به ازای هر کیلومتر نفر مسافرت در سیستم ریلی، 35 سی سی سوخت صرفه جویی می شود که در موضوع اقتصاد مقاومتی یک موضوع بسیار مهم به شمار می رود.

وی در ادامه با اشاره به فرصت خدمت رسانی در قم اظهار کرد: خدمتگزاری درکنار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) افتخار بزرگی است که نصیب ما شده و باید از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده کرد.

اعتماد افزود: کار و فعالیت در راه آهن بسیار سخت و پرتنش است و با توجه به اینکه باید مستقیماً پاسخگوی مردم باشیم، رهنمود و هدایت مراجع می تواند چراغ راه و قوت قلب ما برای فعالیت های آینده باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرصت خدمتگزاری محدود است و به سرعت به پایان می رسد و باید در این فرصت کم، بهترین استفاده را کرد و با قدرت مضاعف در این مسیر فعالیت کرد./872/پ202/ی

ارسال نظرات