۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۸۶۳۹۸
آیت الله علوی گرگانی:

تربیت جامعه باید بر اساس معارف قرآن باشد

حضرت آ‌یت الله علوی گرگانی گفت: باید سرمایه گذاری کرد تا جوانان ما دچار ضلالت و گمراهی نشوند، باید دست جوانان را گرفته و آنان را از معارف قرآنی پر کنیم، اگر ما کاری نکنیم دشمنان ذهن فرزندان جامعه را از مسائل نادرست پر می کنند.
حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عصر امروز در دیدار رییس سازمان اوقاف و دست اندرکاران مسابقات بین المللی قرآن گفت: دین اسلام دین برتر بوده و همه جوانب زندگی انسان را در نظر گرفته است.

وی افزود: هماهنگ کردن کشورهای اسلامی برای برگزاری برنامه های دینی و قرآن کاری بسیار مهم بوده و به برکت انقلاب اسلامی برنامه های قرآنی توسعه و گسترش خوبی پیدا کرده است، از نعمت هایی که خداوند به این نظام عنایت کرده باید حداکثر استفاده را داشته باشیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: خداوند متعال می فرماید افرادی هستند که فقط برای رضای الهی عمل می کنند و خداوند آنان را مورد رحمت واسعه قرار می دهد.

وی ادامه داد: جامعه و جوانان ما باید در دامن قرآن پرورش پیدا کنند، همانگونه که برای حفظ، تعلیم و قرائت قرآن برنامه ریزی می شود باید برای ترویج برنامه های مفاهیمی قرآن هم برنامه داشت تا مقدمه ای برای عمل قرآنی انسان شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که جوانان آماده و مستعد باید بر اساس قرآن پرورش داده شوند، ابراز داشت: اگر این پرورش صورت گیرد هر کدام از جوانان می توانند نماینده ای باشند و کار هدایت مردم را به دست بگیرند.

وی عنوان کرد: باید سرمایه گذاری کرد تا جوانان ما دچار ضلالت و گمراهی نشوند، باید دست جوانان را گرفته و آنان را از معارف قرآنی پر کنیم،  اگر ما کاری نکنیم دشمنان ذهن فرزندان جامعه را از مسائل نادرست پر می کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در روایات تأکید شده که از کودکی باید بچه ها را تربیت کرد و معارف اهل بیت(ع) را آموزش داد وگرنه دشمن اهداف خود را در بین آن ها پیاده می کند، باید به گونه ای فرزندان را تربیت کنیم که جایی برای کار دشمنان نماند./1323/پ202/ص

ارسال نظرات