۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۴۸۶۳۷۹
با حضور جانشین فرمانده کل سپاه؛

یادواره ملی شهدای عملیات بدر و خیبر در تبریز برگزار شد

یادواره ملی شهدای عملیات بدر و خیبر با حضور جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان و اقشار مختلف مردم تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد.
سردار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در یادواره ملی شهدای عملیات بدر و خیبر که با حضور جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همراه بود، اظهار داشت: عملیات خیبر نیز یکی از عملیات ‌های تهاجمی رزمندگان اسلام علیه ارتش بعث عراق بود که با رمز یا رسوال الله در منطقه هور الهویزه و منطقه بصره انجام شد.

وی با بیان این‌که شهید مهدی باکری، فرمانده و حمید باکری جانشین لشکر 31 عاشورا در عملیات های بدر و خیبر به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: مجاهدت رزمندگان آذربایجان در قالب لشکر 31 عاشورا و در عملیات های بدر و خیبر ستودنی بود و شمار زیادی از آن بزرگمردان تاریخ کشور در این عملیات ها به شهادت رسیدند.

سردار کریمیان با اشاره به ابعاد و مختصات آن عملیات‌های مهم گفت: عملیات بدر با رمز یا فاطمه الزهرا(س) در محور هورالهویزه به تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۶۳ با فرماندهی سپاه انجام شد و چندین لشکر نیروی زمینی ارتش ایران و سپاه پاسداران ایران از جمله لشکر ۳۱ عاشورای آذربایجان و سپاه اصفهان و خوزستان در این عملیات شرکت داشتند.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که تحمیل جنگ فرسایشی و نیابتی هشت ساله علیه ملت ایران توطئه دشمنان برای براندازی انقلاب اسلامی ایران بود، تصریح کرد: این جنگ نه تنها منجر به براندازی انقلاب نشد، بلکه عاملی برای تقویت، خودباوری، وحدت و انسجام ملت ایران علیه دشمنان خود شد.

وی با اشاره به این‌که توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی پس از پایان جنگ تغییر یافته و امروز دشمن در عرصه‌های مختلف به دنبال تحقق اهداف شوم خود است، گفت: دشمن تلاش دارد ملت ایران به ویژه جوانان را استحاله فرهنگی کرده و دچار بحران هویت کند و در این مسیر سناریوهای مختلفی را طراحی کرده است.

سردار کریمیان با بیان این‌که دشمنان در قالب جنگ نرم درصدد تفرقه‌افکنی، جدایی میان مردم و رهبری نظام، ترویج یأس و ناامیدی، بحران هویتی، ترویج فرهنگ مبتذل غربی و تضعیف باورهای دینی ملت ایران هستند، گفت: استکبارستیزی و ظلم ناپذیری از مولفه های مهم انقلاب است که دشمن به دنبال کمرنگ شدن این اصول می باشد.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نظام اسلامی را مقابل توطئه‌های استکبار جهانی بیمه می کند، گفت: تبعیت از ولایت فقیه بصیرت‌‎آفرین است و اگر با وحدت و انسجام زیر پرچم ولایت به مقابله با توطئه‌های دشمن برویم، قطعا پیروز میدان خواهیم بود./202/935/ب1

ارسال نظرات