۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۸۶۲۶۲
با حضور مسؤولان کشوری و استانی؛

بزرگترین کتابخانه و مرکز فرهنگی منطقه شاه‌ابراهیم قم افتتاح می‌شود

بزرگ‌ترین کتابخانه و مرکز فرهنگی منطقه شاه ابراهیم قم روز شنبه با حضور شخصیت‌های حوزوی و مسؤولان کشوری و استانی به بهره‌برداری می‌رسد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری پروژه کتابخانه و مرکز فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س)

به گزارش گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری اظهار کرد: پروژه کتابخانه و مرکز فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) رهاورد سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم است که در راستای محرومیت‌زدایی از محله شاه ابراهیم در سال 89 تصویب شده و کلنگ ساخت آن در سال 1391 به زمین زده شد.

وی افزود: این پروژه در چهار طبقه با زیربنای 2643 متر مربع طراحی شده و برای ساخت و تجهیز آن بالغ بر 75 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان این که کتابخانه این مرکز از کتابخانه‌های استاندارد قم است که مخزن آن گنجایش 30 هزار جلد کتاب را داراست، گفت: سالن مطالعه مجزا برای خواهران و برادران با ظرفیت 180 نفر، بخش امانت، بخش مرجع و نشریات و اینترنت و دسترسی اینترنتی برای جستجو به منابع کتابخانه‌ای از جمله امکاناتی است که برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: این کتابخانه محلی برای حضور اهالی منطقه در برنامه‌های فرهنگی از قبیل نشست کانون‌های ادبی، نقد کتاب، قصه گویی، نمایش خلاق و کتابخوان خواهد بود.

به گفته حجت‌الاسلام اسکندری، بخش تخصصی کودک و نوجوان این کتابخانه علاوه بر ارائه خدمات تربیتی و فرهنگی به این قشر، دارای مخزن با گنجایش 10 هزار جلد کتاب است.

با توجه به اهمیت سبک زندگی اسلامی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کلاس‌های آموزشی و مهارتی ویژه اقشار مختلف و خانواده‌ها در این مرکز برگزار می‌شود.

وی گفت: سالن همایش این مرکز با بهره‌مندی از امکانات مدرن ارتباطی و فنی، با ظرفیت حدود 220 صندلی، فرصت مناسبی پیش روی نهادهای فرهنگی و آموزشی استان نهاده تا برای ارتقای فرهنگ دینی و عمومی این منطقه، از ظرفیت این سالن برای اجرای برنامه‌های آموزشی و تربیتی استفاده کنند.

مراسم بهره‌برداری از کتابخانه و مرکز فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) ساعت 16 روز شنبه 21 اسفند با حضور آیت‌الله سعیدی امام جمعه قم، شخصیت‌های حوزوی و مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود. این مرکز در منطقه شاه ابراهیم، بلوار آیت‌الله کاشانی، نبش کوچه 68 جنب مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) واقع شده است./978/د101/ی

ارسال نظرات