۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۴۸۵۹۹۸
آیت الله علوی گرگانی:

اسراف و تبذیر آفت کمک به محرومان است

حضرت آیت الله علوی گرگانی، اسراف و تبذیر را از آفات کمک به محرومان دانست و گفت: مصرف صحیح کمک های مردمی بار سنگینی است که بر دوش کمیته امداد قرار دارد.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حضرت آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی در دیدار با مدیرکل و معاونین کمیته امداد امام خیمنی(ره) استان قم با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته توسط این اداره کل، گفت: الحمدلله فعالیت های خوبی در قم انجام شده است که برخی از آنها مختص این شهر است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: هدفی که امام راحل(ره) از راه اندازی کمیته امداد داشتند، بحث حمایت از محرومان و مستضعفان بوده است که این موضوع نیازمند نظم و انتظام مناسب است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: باید شرایطی به وجود بیاید تا کمک هایی که انجام می شود به دست نیازمندان واقعی برسد و کمک به افرادی که توانایی جسمانی مناسبی برای کار کردن و اشتغال دارند به صورت اشتغالزایی و توانمندسازی باشد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اضافه کرد: باید در بخش فرهنگی و ازدواج فعالیت ها بیشتر شود تا مشکلاتی که در این بخش وجود دارد مرتفع شود.

وی پرهیز از اسراف را از وظایف مهم کمیته امداد دانست و خاطرنشان کرد: شناسایی محرومان واقعی و کمک به آنها کار بسیار سختی است که قطعاً اجر بزرگی خواهد داشت اما باید مراقب بود که در کارهای خود دچار اسراف و تبذیر نشویم چرا که خداوند در قرآن در کنار کمک به محرومین، به عدم اسراف اشاره کرده و آن را حرکتی شیطانی می داند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه اضافه کرد: مصرف صحیح کمک های مردم وظیفه مهم و بارسنگینی است که بر دوش مسؤولان کمیته امداد قرار دارد و باید در خرج کردن آن دقت ویژه ای به خرج داد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تأکید کرد: متأسفانه قبلاً روش بسیار ناپسندی وجود داشت که بعضآً سفره های رنگارنگی به نام اطعام وجود داشت که به جای محرومین، افراد سرمایه دار در آنجا حضور داشتند و این درحالی است که مردم های پول خود را برای کمک به محرومین و نیازمندان داده اند.

وی با اشاره به مشکلات مرتبط با بحث تکدی گری اظهار کرد: باید این موضوع به خوبی مدیریت شود و مراقب باشیم که گداپروری در جامعه صورت نگیرد و بارها این افراد به دفتر مراجع برای دریافت کمک مراجعه کرده اند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: باید با حسن تدبیر مشکلات را برطرف کرد و دست به دست هم داد تا مشکلات کشور مرتفع شود./872/ 202/ص

ارسال نظرات