۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۴۸۵۶۸۸
لاریجانی در اصفهان مطرح کرد؛

تلاش جریان سکولار درون کشور برای القای ناتوانی به جامعه

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به تلاش جریان سکولار درون کشور برای القای ناتوانی به جامعه و لزوم تعامل با استکبار، گفت: این گونه تفکرات حاصل تلاش‌های دشمن و چیزی است که دشمنان دنبال می‌کنند.
محمد جواد لاریجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمد جواد لاریجانی، رییس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، دو شتبه شب در مسجد سید اصفهان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: قلب حضرت زهرا(س) پر از یقین و ایمان است و مرحوم شیخ صدوق به نقل از عایشه گفته است که از منظر کلام، ایشان شبیه‌ترین فرد به پیامبر اکرم(ص) بود.

وی افزود: حضرت زهرا(س) هنگامی که در بستر بودند و زنان مهاجر و انصار به عیادت ایشان می‌روند از مردان آنها به دلیل نزول فکری، عدم درک تفاوت میان حق و باطل و اضطراب منطق و ضعیف پنداشتن خود ابراز ناراحتی می‌کنند.

لاریجانی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) بروز این 3 مشکل در مردان مهاجر و انصار را عامل تسلط ستمکاران بر جامعه و ایجاد هرج و مرج می‌دانستند، تصریح کرد: بصیرت در دین انسان را به سمت پیروی از اهل بیت(ع) می‌برد. علما دین را احیا می‌کنند، کاری که امام خمینی(ره) انجام دادند و رهبر معظم انقلاب نیز بصیرت را زنده کردند، اقدامی که آثار آن را در جریان فتنه شاهد بودیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه بصیرت را دارای ریشه در تفکر اسلامی توصیف کرد و گفت: در مکتب ائمه معصومین(ع) بصیرت از تفقه در دین می‌گذرد، فقاهت چراغی است برای بصیرت و تفقه در دین برخاسته از کتاب، سنت و عترت است.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) ادامه داد: ایشان اعمال را بدون ولایت فاقد ارزش و کارایی می‌دانند، اهل بیت(ع) 4 فعالیت را به عنوان کارهای اصلی که باید در راستای ولایت انجام داد معرفی کرده‌اند، نخستین مسأله این است که ولی باید مشروع باشد و در این صورت است که همکاری با او واجب خواهد بود، همانطور که همکاری کردن با ولی نامشروع حرام است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: فعالیت دیگر شناخت ولی مشروع است، پس از آن باید مصداق این ولی را شناسایی کنیم، در آخر نیز تولی و تبری است که محور آن نیز باید ولی مشروع باشد، در مکتب اهل بیت(ع) حب و بغض باید برای خداوند باشد نه اینکه با کسی که زاویه‌دار نسبت ولایت است رفاقت کنیم و انتظار ولایتی بودن هم داشته باشیم.

توجه به توانمندی‌های داخلی لازمه تولی و تبری است

وی با بیان اینکه فهم درست از شرایط و وضعیت‌ و توانمندی‌های خودمان از لازمه‌های تولی و تبری است، تصریح کرد: دشمنان به مردم چیزی را که خودشان می‌خواهند القاء می‌کنند، دشمن اسلام را کهنه و ناکارآمد برای مردم توصیف می‌کند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به تلاش جریان سکولار درون کشور برای القای ناتوانی به جامعه و لزوم تعامل با استکبار، اظهار کرد: کسی که می‌گوید آمریکا توان یکسان کردن کشور با خاک را دارد نمی‌فهمد چه می‌گوید، این گونه تفکرات حاصل تلاش‌های دشمن و چیزی است که دشمنان دنبال می‌کنند.

لاریجانی خروج از دین و قیام علیه امام مشروع را نتیجه نفاق اشخاص دانست و افزود: فتنه حاصل همین نفاق بود، جریان اصلاحات در کشور ما اعتقاد دارد دین برای مسائل خصوصی زندگی است، در حقیقت این جریان دارای انحراف در حوزه تفکر دینی است، این جریان بر اساس انحراف از دین بنا شده است، انحرافی که اصلاحات از آن رشد کرده است معتقد است که زندگی اجتماعی انسان ربطی به دین و به اسلام ندارد.

وی گفت: دروغ بستن به خداوند بزرگترین ظلمی است که می‌توان مرتکب آن شد، ظلم دیگر این است که انسان وظیفه خود نسبت به ولی را نداند و حق او را ادا نکند، همه ما موظف هستیم حقوق ولی را بدانیم و نسبت به ولایت احساس مسؤولیت داشته باشیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، انتخابات را مسأله‌ای مهم از نگاه اهل بیت(ع) برشمرد و تصریح کرد: در آستانه انتخابات هستیم، موضوعی که از نظر اهل بیت(ع) دارای اهمیت است، در حقیقت در عرصه انتخابات ولی امر مسلمین بازوی اجرایی خود را منوط به انتخاب مردم می‌کنند و اینجا است که هشیاری و بیداری در انتخابات لازم و ضروری است.

لاریجانی با تأکید بر لزوم تبعیت همه قوا و مسؤولان کشور از ولایت، اظهار کرد: کسی که بازوی اجرایی ولایت می‌شود حق ندارد فراموش کند برای چه کسی قرار است فعالیت انجام دهد و بازوی اجرایی چه کسی است.

وی با بیان اینکه برخی کوتاهی ها در عرصه انتخابات آسیب‌هایی به دنبال داشته است، عنوان کرد: دشمن از فتنه گران حمایت می‌کرد، اما امروز شاهد هستیم همین حمایت‌ها دامن گیرش شده است و فتنه در آمریکا شکل گرفته است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه خاطرنشان کرد: باید تمام تلاش خود را برای انتخاب یک بازوی اجرایی توانمند و مؤثر به کار ببندیم، نباید کسی را انتخاب کنیم که به ولی فقیه طعنه بزند، باید کسی که ما انتخاب می‌کنیم گوش به فرمان ولی باشد، ولی فقیه نسبت به رفتارهای غلط از خودشان صبوری نشان می‌دهند لیکن ما نباید در برابر این رفتارها سکوت کنیم.

نامزدهای انتخاباتی به اقتصاد مقاومتی توجه داشته باشند

لاریجانی ادامه داد: هر دوره از انتخابات‌ها مسائلی مربوط به خودش را دارد، انتخاباتی که سال آینده پیش روی ما است هم مسائلی مربوط به خود را دارد، نامزدها باید به موضوعاتی نظیر اقتصاد مقاومتی و دوری از تلاش برای جذب غربی‌ها توجه داشته باشند، در حقیقت باید توانمندی و ظرفیت‌های داخلی کشور را باور کرده باشند.

وی با بیان اینکه کسی که امروز به دنبال مشروعیت توانمندی‌ هسته‌ای کشور با تأیید آمریکا است فردا موضوع موشکی را اینگونه بررسی خواهد کرد، گفت: اولین مشکلی که در مذاکرات شاهد آن بودیم موضوع ارتباط آن با اقتصاد بود، علیرغم تعطیلی فناوری هسته‌ای بازهم مشکلات اقتصادی برطرف نشد، مشکل دیگر برد برد بودن آن بود، این به معنای معامله کردن با دزدی است که به خانه ما آمده است و قرار است ما پیرامون دارایی‌ها و حقوق خود با این دزد مذاکره کرده به تفاهم برسیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه انجام تمام تعهدات برجام از سوی ایران و عدم پایبندی طرف مقابل به این تعهدات را یکی دیگر از مشکلات مذاکرات دانست و اظهار کرد: متن مذاکره قابل تفسیر است، آمریکا بارها خلاف برجام عمل کرده است اما این بدعهدی خلاف روح برجام عنوان نمی‌شود./1304/پ201/ص

ارسال نظرات