۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۴۸۴۸۷۸
حجت الاسلام علیدوست:

حضرت زهرا معلم همه شهدا است

پدر شهید مدافع حرم مهدی علیدوست با بیان اینکه انسان در همه عرصه ها باید زمان شناس و وظیفه شناس باشد گفت: معلم همه شهدا حضرت زهرا(س) است.
علیدوست یادواره شهدا یادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا علیدوست پدر شهید مدافع حرم مهدی علیدوست آلانق در یادواره پانزده شهید روستای آلانق که در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به همت کانون فرهنگی هنری عرشیان بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت مهدی(عج) برگزار شد، گفت:  معلم همه شهدا حضرت زهرا(س) است.

وی افزود: همه شهدایی که برای دفاع از مرزها، حرم اهل بیت(ع) و پیشرفت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران شهید شدند الگویشان را از اهل بیت(ع) خصوصا حضرت فاطمه زهرا(س) گرفتند چراکه حضرت زهرا(س) جان خود را در راه دفاع از ولایت فدا کرد.

حجت الاسلام علیدوست با اشاره به پایمال شدن حق حضرت علی(ع) بعد از وفات پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: بعد وفات پیامبر(ص) مردم از مسیر حق منحرف شدند چرا که افرادی که هیچ لیاقت نداشتن به عنوان امام و جانشین پیامبر(ص) انتخاب شدند.

پدر شهید مدافع حرم خاطرنشان کرد: عکس العمل به موقع در مواقع ضروری خیلی مهم و باارزش است چرا که برخی از اعمال اگر بعد از موعد خود انجام گیرد بی ارزش و بی فایده خواهد بود؛ قیام توابین نمونه بارز آن در طول تاریخ است که می توان به آن اشاره کرد.

وی عنوان کرد: انسان در همه عرصه ها باید زمان شناس و وظیفه شناس باشد در حالی که اکثر مردم مدینه بعد از پیامبر(ص) به وظیفه خود عمل نکردند و نهایت تلاش آنها برای انجام وظیفه سکوت بود.

حجت الاسلام علیدوست با بیان دلائل عدم قیام حضرت علی(ع) بعد از وفات پیامبر(ص) گفت: یکی از علل عدم قیام امام علی(ع) تبلیغات مسموم بود که در همه زمان ها این تبلیغات وجود دارد که قصد داشتند حقیقت را وارونه جلوه دهند و قیام حضرت را فقط برای بدست آوردند حکومت و خلافت نشان دهند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلائل عدم قیام امام علی(ع) بوجود آمدن جنگ داخلی بود که باعث تفرقه میان مسلمانان می شد و اصل اسلام به خطر می افتاد در حالیکه هدف حضرت علی(ع) برای رسیدن به خلافت حکومت نبود بلکه حفظ قرآن و دین بود.

در پایان پدر شهید مدافع تصریح کرد: در این زمان بود که حضرت زهرا(س) وارد مبارزات سیاسی شد و از آنجایی که مردم مدینه از جایگاه والای حضرت زهرا(س) آگاه بودند تکلیف مهمی برای حفظ دین و رسوایی دشمنان بر عهده داشت که وظیفه خود را به خوبی عمل کرد و در این راه جان خود را فدا کرد./1325/پ202/ی

ارسال نظرات