۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۴۸۴۴۵۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

روحیه جهادی و انقلابی در محتوای تعزیه‌ها لحاظ شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید روحیه جهادی و انقلابی و دفاع از ارزش‌ها و دیانت، بیش از پیش در محتوای تعزیه‌ها لحاظ شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به برگزاری همایش فعالان و پیشکسوتان تعزیه خراسان شمالی، تعزیه را یکی از هنرهای دینی برشمرد که از دیرباز تاکنون جایگاه خود را در بین مردم حفظ کرده است.

وی با اشاره به اینکه خلوص، صداقت و شفافیت در تعزیه‌خوانی، شنونده و مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بر دوری از خرافات و بدعت‌گذاری در تعزیه تأکید کرد.

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: باید محتوای مورد استفاده در تعزیه‌ها، محتواهای واقع‌بینانه و در جهت حفظ عزت و عظمت اهل بیت (ع) باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: امروز باید روحیه جهادی و انقلابی، دفاع از ارزش‌ها و دیانت، بیش از پیش در محتوای تعزیه‌ها لحاظ شود.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به تداوم تعزیه از دیرباز تاکنون، اضافه کرد: این هنر در جذب انسان‌ها به سمت دین، فلسفه عاشورا و عزاداری برای اهل بیت (ع) نقش تأثیرگذاری را ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: زبان هنر قالب بسیار خوبی برای انتقال پیام‌های عاشورایی و مفاهیم دینی به نسل جدید است که هنر تعزیه‌خوانی هم در این مجموعه قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه باید مفاهیم دفاع مقدس هم به‌صورت تعزیه و هنر نمایشی به مخاطبان ارائه شود، اظهار کرد: اگر این مفاهیم را در قالب تعزیه قرار دهیم، تأثیرگذاری بیشتری برای جوانان خواهد داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: تعزیه‌خوانان با هنر خود، پیام دین را ماندگار و محتوای دینی را تثبیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه تجلیل از فعالان و پیشکسوتان تعزیه، کار شاخص و فاخری است، افزود: هرچقدر از هنرمندان دینی در عرصه‌های تئاتر، سینما و غیره حمایت شود، در انتقال روحیه انقلابی و جهادی به نسل‌های آینده موفق‌تر خواهیم بود.

وی تعظیم این هنرمندان را تعظیم شعائر الهی دانست و عنوان کرد: کسی که شعائر الهی را تعظیم کند در نزد خداوند جایگاه ویژه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر ضرورت حمایت مسؤولان از فعالیت‌های فرهنگی و هنری، گفت: این حمایت‌ها باید تداوم داشته باشد تا هنرمندان بتوانند محتواهای دینی را در قالب هنرهای فاخر، تولید و به مردم جامعه ارائه دهند.

گفتنی است، همایش فعالان و پیشکسوتان تعزیه خراسان شمالی، ۱۴ اسفندماه جاری به میزبانی شهرستان شیروان برگزار می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات