۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۸۴۲۰۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

برپایی آیین اعتکاف در بیش از 110 مسجد شهری و روستایی استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برپایی آیین اعتکاف در بیش از 110 مسجد شهری و روستایی استان، گفت: ماه رجب و ایام اعتکاف موعد شکوفایی دوباره معنویت در انسان است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نخستین نشست ستاد اعتکاف استان، اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف یکی از برکات انقلاب و نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: اگر چه آیین اعتکاف قبل از انقلاب هم بود اما کم‌کم به دست فراموشی سپرده شده بود ولی به برکت انقلاب اسلامی احیا و فراگیر شده است به‌گونه‌ای که اکنون در مساجد شهری و روستایی سراسر کشور برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه ماه رجب و ایام اعتکاف موعد شکوفایی دوباره معنویت در انسان است، اظهار کرد: ماه رجب، ماه استغفار و غفلت زدایی است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی از رجب، شعبان و رمضان به‌عنوان سه ماه مبارک یاد کرد و افزود: خداوند به زیبایی این سه ماه را در کنار هم چیده است تا بندگان فرصت خودسازی دهد.

وی اظهار داشت: رجب، ماه استغفار و غفلت زدایی است و ماه شعبان، ماه جدا شدن از دنیا و در نهایت به ماه رمضان که ماه اتصال به خدا است می‌رسیم.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: ماه رجب، ماه سبک شدن و جدایی از موانع رسیدن به خدا است که گناهان ازجمله این موانع است.

وی اضافه کرد: اعتکاف، مقدمه حج و دیدار خانه خدا است، بنابراین باید آداب شرکت در اعتکاف را رعایت کنیم و در این زمینه رعایت آداب و اخلاق در اعتکاف بسیار مهم است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه نام‌نویسی برای شرکت در مراسم اعتکاف از پنجم فروردین‌ماه سال آتی آغاز می‌شود، ادامه داد: ثبت‌نام متقاضیان به مدت 10 روز و به‌صورت اینترنتی و با مراجعه به سامانه تبیان ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه هزینه شرکت در مراسم اعتکاف در مرکز استان همانند سال گذشته برای هر نفر 30 هزار تومان است، افزود: مابقی شهرستان‌ها هم خود برنامه‌ریزی می‌کنند؛ اما هزینه اعتکاف بر اساس ابلاغیه پارسال خواهد بود.

وی با تأکید بر عدم استفاده از گوشی‌های تلفن همراه در مراسم اعتکاف، ادامه داد: استفاده از این‌گونه وسایل در مراسم اعتکاف سبب اختلال در نظم و خلوت معتکفان می‌شود.

حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، هم در این نشست، تصریح کرد: باید تبیین موضوعات اخلاقی اصل و محور برنامه‌های فرهنگی در ایام فاطمیه باشد.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت خیران در برگزاری مراسم اعتکاف، بر برپایی منظم برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در ایام اعتکاف تأکید کرد و گفت: با توجه به بیشتر بودن استقبال بانوان از مراسم اعتکاف، باید این برنامه‌ها با دقت و ظرافت بیشتری برگزار شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات