۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۴۸۴۱۱۰
آیت‌الله صدیقی:

مردم از نظام دینی توقع اخلاق اسلامی دارند

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه انسان باید تخلق به اخلاق الهی باشد، گفت: تخلق به اخلاق الهی برهمگان لازم است مردم از نظام دینی توقع اخلاق اسلامی دارند.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در اولین شب از مراسم عزاداری شهادت جانسوز حضرت زهرا(س) که با حضور رهبر معظم انقلاب و مردم عزادار و ولایتمدار در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: حضرت زهرا(س) مقام و مراتبی دارد که فوق درک عقول است.

وی با اشاره به مقام وجه‌اللهی انسان، بیان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: آن‌ چه و آن که بر روی زمین است همه فانی می‌شود و چیزی که باقی می‌ماند وجه رب است؛ وجه رب دارای دو صفت است نخست جلال وجه و دیگری اکرام است.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه خداوند ذوالجلال است، همواره در کنار جمال مطرح می‌شود، ابراز کرد: تخلق به اخلاق الله بر همگان لازم است مردم از نظام جمهوری اسلامی توقع اخلاق اسلامی دارند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه شناخت اخلاق نیکوی الهی بر همگان به ویژه جوانان که آینده کشور به دست آنان است امری لازم و ضروری به شمار می‌رود تا بتوانند متخلق به اخلاق الهی شوند، گفت: وجه الهی در وجود انسان ماندگار و مکان شمول است.

وی افزود: انسان زمانی که خود را به اخلاق الهی زینت می‌دهد در هر مکانی که باشد به هر چیزی که بنگرد تنها خدا را می‌بیند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به مقام عندیت، عنوان کرد: خداوند درباره شهدا می‌فرماید: آنان زنده هستند و در نزد ما روزی می‌طلبند؛ پس درباره شهید کسی نمی‌تواند او را مرده فرض کند زیرا که خداوند با اکرام از او پذیرایی می‌کند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: شهید جاذبه و پستی این عالم را درک کرده و خود را در مسیر رضای الهی قرار می‌دهد، شهید تجلی یک اسم نیست بلکه ذات اقدس الهی اقتضاء می‌کند او را در مجرای فیض خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: آن چه در عالم دنیا وجود دارد به واسطه وجود مقدس حضرت زهرا(س) است، ایشان مقام عندربی دارد و زبان قاصر از بیان مقامش است.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه خداوند وجود مقدس ائمه معصومین(ع) را از هر نقص و کمبودی مبرا ساخته، گفت: حضرت زهرا(س) مظهر جلال و جمال حق تعالی است اسماء جمالیه و جلالیه در وجود مقدس ایشان موج می‌زند، حضرت گنجینه و خزینه الهی بوده و هر آن چه که به موجودات عالم هستی عطا می‌شود به سبب وجود مقدس حضرت زهرا(س) است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جامعه کبیره معرف و بیانگر ویژگی‌های انسان‌های کامل است، بیان داشت: در جامعه کبیره ائمه معصومین(ع) به عنوان نور بیان می‌شوند نور از خداوند تجلی می‌یابد.

وی افزود: انسان اشرف مخلوقات بوده و هدف از خلقت الهی عبودیت است همه کسانی که در بهشت قرار می‌گیرند افرادی هستند که به مقام وجه الله رسیده‌اند./813/201/ب2

ارسال نظرات