۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۴۸۳۲۱۲
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

تنفر از رژیم صهیونیستی مهمترین نقطه مشترک مسلمانان جهان است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به تنفر تمام مسلمانان جهان از ظلم و جنایت‌های رژیم صهیونیستی، گفت: این عامل سبب پیوند تمام مسلمانان جهان است.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با اشاره به توصیه نمازگزاران به تقوای الهی گفت: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید ای اهل ایمان به یاری یکدیگر بشتابید و همگی به دنبال حقیقت تقوا باشید هر کسی از توانمندی‌های خود باید استفاده کند تا جامعه به تقوا نزدیک شود.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته گذشته افزود: نخستین مناسبت برگزاری ششمین کنفراس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین بود در این کنفراس ایران زمینه‌ای را فراهم کرد که همه مسلمانان و غیرمسلمانان جهان به مردم فلسطین توجه کنند و جنایت‌های رژیم اشغالگر را متوجه باشند و کاری کنند که این مردم مظلوم به فراموشی سپرده نشوند.

خطیب نماز جمعه قزوین در ادامه با اشاره به عناصر تاثیرگزار در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: ما وقتی تاریخ انقلاب خودمان را مورد مطالعه قرار می‌دهیم مشاهده می‌کنیم که ایمان و وحدت مردم و رهبری فرهیخته و امدادهای غیبی موجب پیروزی انقلاب شد اکنون این انقلاب می‌خواهد در جغرافیای وسیع اسلام و در تمام عالم خود را نشان بدهد.

تجربه پیروزی انقلاب اسلامی تکیه بر ایمان و اسلام مردم بود

وی در ادامه پیروزی انقلاب را در تمام کشورهای اسلامی نقطه عطفی در ایجاد انگیزه جهت استقلال دانست و ابراز کرد: تمام کشورهای اسلامی خواهان آزادی و استقلال هستند می خواهند همواره پیروز میدان بوده و دست اجانب را از کشورهای خود کوتاه کنند اینها برای رسیدن به این خواسته مهم باید از تجربه انقلاب اسلامی استفاده کنند تجربه انقلاب اسلامی برای پیروزی تکیه بر ایمان مردم بود.

امام جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه در جهان اسلام تمام مسلمانان دارای مشترکاتی هستند خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) محبوب دل تمام مسلمانان و آزادگان عالم هستند که جایگاه آن حضرت در میان تمام مسلمانان معین است.

وی در ادامه اضافه کرد: قرآن کریم یکی دیگر از عوامل وحدت در میان مسلمانان است این کتاب آسمانی مورد علاقه همه مسلمانان جهان است نبوت پیامبر، وحی و رسالت، خانه خداوند و کعبه معظمه که در دست سعودی قرار گرفته است تمام اینها نقاط مشترک و عامل پیوند تمام مسلمانان جهان به شمار می‌آیند.

تنفر از جنایت رژیم صهیونیستی مهمترین نقطه مشترک بین مسلمانان جهان است

خطیب نماز جمعه قزوین در ادامه با اشاره به تنفر تمام مسلمانان جهان از ظلم و جنایت‌های رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این عامل هم موجب پیوند تمام مسلمانان جهان است همه مسلمانان جهان از حمایت‌های پیوسته آمریکا، انگلیس و هم پیمانان‌شان نسبت به رژیم صهیونیستی نفرت و انزجار دارند همین موجب می‌شود مسلمانان همدیگر را پیدا کنند و همدلی در میان آنها ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه همه مسلمانان پیروزی قدس و آزادی فلسطین و برچیده شدن بساط رژیم صهیونیستی را آرزومندند، گفت: این موضوع در عصر و نسل ما یکی از عوامل وحدت برای کشورهای اسلامی و برای تمام مسلمانان به حساب می‌آید ما باید این فرصت‌ها را برای وحدت و همدلی همه مسلمانان قدر بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان  اینکه رهبر ما کسی است که جایگاه و پایه دینی او را قرآن و پیامبر و امامان معصوم (ع)  معرفی کرده است ابراز کرد: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب مورد تایید احزاب، جناح‎ها و پیروان مذاهب گوناگون هستند.

وی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب در کشور فضایی را ایجاد کردند که شخصیت‌های بزرگ کشورهای اسلامی بدون دغدغه در کنفراس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین شرکت کردند و نشان دادند که مدیریت و رهبری شخصیت بزرگ انقلاب را به خوبی پذیرفته‌اند./201/873/ب1

ارسال نظرات