۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۴۸۲۱۱۷

برگزیدگان جشنواره مطبوعات آذربایجان‌شرقی 19 اسفند معرفی می‌شوند

مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان سومین دوره جشنواره مطبوعات استان آذربایجان‌شرقی 19 اسفند در تبریز برگزار خواهد شد.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و رییس سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: پیش از این قرار بود اختتامیه جشنواره 29 بهمن برگزار شود که بر اساس تصمیم دبیرخانه جشنواره قرار شد این مراسم 19 اسفند در تبریز برگزار شود.

وی با بیان این‌که هدف اصلی سومین دوره جشنواره مطبوعات آذربایجان‌شرقی ارتقای سطح کیفی مطبوعات و ارتقای سطح علمی فعالان رسانه‌ای استان بوده است، خاطرنشان کرد: بررسی آثار نشان می دهد که بیشترین اثر دریافتی در زمینه سرمقاله، مقاله و یادداشت بوده است و این امر حاکی از بهبود وضعیت مقاله نویسی مطبوعاتی در رسانه های استان دارد.

محمدپور با بیان این‌که در کل یک هزار و 250 اثر به تارنمای این جشنواره ارسال شده است، تصریح کرد: در بخش جنبی جشنواره با عنوان 31 اثر، در بخش ویژه در ارتباط با شعار سال ( اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل) 54 اثر، احیای دریاچه ارومیه 31 اثر، در بخش روابط عمومی های رسانه محور 11 اثر و در بخش حرفه ای یک هزار و 123 اثر ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که طی سال‌های گذشته شاهد رشد کمی و کبفی مطبوعات استان بوده‌ایم، گفت: آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های شاخص از نظر میزان نشر مکتوب در عرصه رسانه است؛ ضمن این‌که تعداد پایگاه‌های خبری دارای مجوز در استان نیز قابل توجه است.

وی با بیان این‌که سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی به دنبال توجه و قلم‌فرسایی اهالی در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز بوده است، خاطرنشان کرد: تیزبینی و نکته سنجی فعالان رسانه ای استان به اولویت های سال و تلاش آنان برای هم افزایی با نهادهای متولی نیز مورد نظر بوده است.

محمدپور با بیان این‌که مطبوعات و رسانه‌ها یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه فرهنگی شناخته می شوند، افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی بستری مناسب برای شناسایی استعدادهای نهفته در عرصه مطبوعات استان است، که بنا داریم برگزاری این جشنواره همه ساله تداوم یابد./302/935/ب1

ارسال نظرات