۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۸۱۷۱۵
مدیر حوزه علمیه رسول اکرم مریانج:

پیروی از ولایت ادامه راه فاطمه زهرا است

مدیر حوزه علمیه رسول اکرم مریانج گفت: ولایتمداری درسی است که زندگی حضرت فاطمه برای ما دارد و همه باید بدانیم پیروی از ولایت، ادامه راه حضرت فاطمه و پیروی از ایمه است.
حضرت زهرا

حجت الاسلام عباس موسیوند، مدیر حوزه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزای رسا در همدان، به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) و در توصیف فضایل ایشان، گفت: فضایل حضرت فاطمه زهرا(س) آنقدر زیاد است که در شمارش و بیان نمی گنجد  و می توان ساعت ها درباره آن صحبت کرد.

وی افزود: کتاب های بسیاری در معرفی این بانوی بزرگ و توصیف فضایل ایشان نوشته شده است و جا دارد که همه افراد جامعه اسلامی آن ها را مطالعه کنند، چرا که ویژگی ها و زندگی ایشان می تواند بزرگترین الگوی برای زندگی همگان باشد.

مدیر حوزه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج، ابراز داشت: در توصیف جایگاه حضرت فاطمه(س) چه فضیلتی از این بالاتر که رسول اکرم(ص) فرمودند، اگر خداوند علی(ع) را خلق نمی کرد برای زهرا هیچ کفوی پیدا نمی شد.

وی ادمه داد: و چه فضیلیت از این بالاتر که آخرین کسی که حضرت رسول(ص) در هنگام سفر با او وداع می کرد و اولین کسی که در هنگام بازگشت به دیدار او می رفت، فاطمه زهرا(س) بود.

حجت الاسلام موسیوند، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) در نزد خداوند و رسول او جایگاه بسیار والایی داشت تا جایی که می توان گفت حضرت زهرا(س) نسبت به انبیاء اولالعظم هم مرتبه بالاتری داشت.

وی با اشاره به ویژگی بارز ولایتمداری حضرت فاطمه(س) گفت: بزرگترین فضیلت ایشان این بود که با آن همه فضایل که داشت، با تمام وجود مطیع ولایت بود و خود را فدای ولایت کرد.

مدیر حوزه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج، بیان داشت: ولایتمداری حضرت فاطمه زهرا(س) و پیروی محض ایشان از ولایت تا جایی که در این راه به شهادت رسید نشان دهنده جایگاه و اهمیت ولایت است.

وی در پایان ابراز داشت: امروز درسی که همه ما از زندگی و ویژگی های حضرت زهرا(س) باید بگیریم ولایتمداری و حمایت همه جانبه از ولایت فقیه است و باید بدانیم پیروی از ولایت، ادامه راه حضرت فاطمه(س) و پیروی از ایمه است./979/302/ب1

ارسال نظرات