۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۴۸۰۸۴۰
استاد حوزه علمیه:

ترویج سبک زندگی فاطمی سدی در برابر آسیب های اجتماعی است

استاد حوزه علمیه حضرت فاطمه(س) را الگوی کامل برای جامعه به ویژه قشر بانوان عنوان و بر ضرورت ترویج فرهنگ فاطمی تأکید کرد و گفت: ترویج سبک زندگی فاطمی سدی در برابر آسیب های اجتماعی است.
طلاب خواهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی پناهی مقدم، عصر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران ازنا با اشاره به محوریت سبک زندگی طلبگی بیان داشت: انتخاب مسیر طلبگی نیازمند اراده و پشتوانه قوی است.

وی با بیان اینکه طلبگی دارای شرایطی است که باید مورد توجه طلاب قرار گیرد تا سختی این مسیر آسان شود، افزود: طلاب برای انتخاب این مسیر ابتدا باید استعداد کافی را داشته باشند و در مدارس علمیه این استعدادها شکوفا شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه طلاب باید جایگاه طلبگی و حفظ شئونات این جایگاه را مورد توجه قرار دهند، خاطرنشان کرد: این طلاب باید در جبهه های گوناگون علمی و اخلاقی برای دیگر جوانان الگو باشند.

وی با تأکید بر اینکه طلاب همواره به تهذیب و تحصیل در کنار یکدیگر اهمیت دهند، خاطرنشان کرد: با استفاده از امکانات و شرایط تحصیلی که در اختیار طلاب قرار دارد، باید در جهت تقویت سطح علمی خویش گام بردارند.

حجت الاسلام پناهی مقدم در ادامه با تسلیت ایام فاطمیه بیان داشت: حضرت فاطمه(س) برای بانوان الگو و اسوه است.

وی با تأکید بر ضرورت معرفی ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) در جامعه به ویژه بین دختران و بانوان اظهار داشت: طلاب در این زمینه باید فعالیت چشمگیری داشته باشند و درجهت تبیین سبک زندگی فاطمی گام بردارند.

کارشنان علوم دینی در لرستان با اشاره به هجمه های فرهنگی که قشر بانوان را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: بانوان طلبه با آگاه سازی و بصیرت بخشی به قشر بانوان و استفاده از فرصت های تبلیغی که در اختیار دارند در جهت خنثی سازی هجمه های فرهنگی اقدام کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طلاب ابتدا باید در زمینه شناخت ابعاد وجودی و شخصیت حضرت فاطمه(س) تحقیق و مطالعه داشته باشند، افزود: ارتقا سطح علمی و اطلاعات عمومی طلاب لازمه موفقیت این قشر در امر تبلیغ است.

حجت الاسلام پناهی مقدم با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) در عرصه تربیتی، اعتقادی، اخلاقی و دینی نمون کامل و الگوی مناسب است، اظهار داشت: پیروی از سبک زندگی فاطمی و الگو قرار دادن این بانوی بزرگ اسلام در تربیت فرزندان دینی و انقلابی و کاهش آسیبهای اجتماعی مؤثر است./9459/202/ب1

ارسال نظرات