۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۴۸۰۲۵۸
«ترامپ» زیر مشت انقلاب

حماسه شکست ترامپیسم

روز گذشته مراسم 38 امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد؛ مراسمی که پرشورتر از همه سال بود تا حماسه‌ای برای پاسخ به دولت آمریکا و ترامپ رقم بزند.
فجر انقلاب/ منتخب عکس های راهپیمایی 22 بهمن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صبح نو؛ هنوز زمان رسمی برگزاری راهپیمایی اعلام نشده است که مردم از مسیرهای اعلام شده به سمت دانشگاه تهران می‌روند و صدها جوان و نوجوان در حال همخوانی سرودهای انقلابی، آن‌ها را بدرقه می‌کنند. این راهپیمایی اما متفاوت‌تر از سال‌های پیش است و مردم پلاکاردهایی با مضمون ترامپ_مچکریم به همراه دارند و از رئیس جمهور آمریکا به علت نشان دادن ماهیت واقعی کشورش سپاسگزاری می‌کنند، اتفاقی که برای اولین بار در طول راهپیمایی‌های 22بهمن رخ داد. در همین حال نیز تعدادی از راهپیمایانان تهرانی با در دست داشتن پلاکادرهایی با نوشته‌های «قدرت استکباری و جهنمی آمریکا ماندنی نیست و از بین خواهد رفت»، «آن‌هایی که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند» اعتراض خود را به سیاست نگاه به غرب نشان دادند.

اولین شخصیتی که توسط دوربین‌ها شکار شد سرلشکر سلیمانی بود که از میدان فردوسی به جمع راهپیمانان تهرانی پیوست.  مسوولان از آقای حسن روحانی رئیس جمهور و تمامی اعضای کابینه ایشان گرفته تا نمایندگان ادوار مجلس، کم کم به راهپیمایان تهرانی پیوستند و هر یک دیدگاه‌های خود درباره حضور پرشور مردم در 22بهمن را با رسانه‌ها در میان گذاشتند. اما حضور فرزند و نوه‌های رهبر انقلاب اسلامی سوژه جذابی برای خبرنگاران بود. حجت الاسلام مجتبی خامنه‌ای به همراه دو فرزند خود در راهپیمائی شرکت کرده بود که بچه‌ها پلاکاردهایی از تصاویر سیدحسن نصرالله، عبدالملک الحوثی و حاج قاسم سلیمانی در دست داشتند.

روحانی: تازه کارها بدانند در برابر ملت ایران باید با احترام سخن بگویند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه و در مسیر راهپیمایی باشکوه مردم تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضور مردم در  راهپیمایی 22بهمن امسال از پیام خاصی برخوردار است، اظهار داشت: این حضور پاسخ حرف‌های نادرست سردمداران جدید کاخ سفید است و مردم با حضور خود به دنیا اعلام می‌کنند که باید به ملت ایران با زبان احترام و تکریم سخن بگویند و زبان قلدری و تهدید را به کار نبرند.ملت ایران در طول 38 سال گذشته نشان دادند که هرکس با زبان تهدید با این ملت سخن بگوید، ملت ایران او را پشیمان خواهد کرد. وی همچنین در سخنرانی خود در سالگرد پیروزی انقلاب اظهار داشت: ملت بزرگ ایران با حماسه امروز نشان داد که هراسی به دل راه نمی‌دهد و متأسفانه امروز برخی تازه‌کاران در جهان و از جمله آمریکا قدرت را به دست گرفته‌اند که بدانند باید با ملت ایران تنها با احترام و تکریم حرف بزنند.

واعظی: مردم با حضورشان در راهپیمایی 22بهمن پاسخ محکمی به آمریکا دادند

آقای محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در جمع خبرنگاران گفت: مردم ما می‌دانند در مقاطع مختلف چه عکس العملی باید نشان دهند و در ارتباط با تندروی‌های رییس جمهور آمریکا همان طور که رهبری از مردم خواستند این مردم با حضورشان پاسخ محکمی به آمریکا دادند، حضور مردم تأثیر زیادی در داخل دارد و نشان می‌دهد هر چه برای حل مسائل‌شان کار کنیم کم است.

ظریف: حضور مردم همه تهدیدات را خنثی خواهد کرد

آقای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن، در جمع خبرنگاران گفت: آنچه این انقلاب را حفظ و بالنده کرده، حضور مردم بوده است و این حضور نیز همه تهدیدات را خنثی خواهد کرد.

حدادعادل: راهپیمایی 22 بهمن پاسخ قاطعی به ترامپ است

آقای غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این راهپیمایی جواب خوبی به کسانی چون رئیس جمهور آمریکاست و هیچ جوابی مثل این قاطع نیست. آقای بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت با حضور در جمع خبرنگاران درباره حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: ما ملت متحدی هستیم و درجایی که پای منافع ملی در میان باشد، اختلافات را کنار گذاشته و پشت مقام معظم رهبری حرکت می‌کنیم.

سرلشکر فیروزآبادی: برای رئیس جمهوری که سواد سیاسی ندارد پاسخی نداریم

سرلشکر فیروزآبادی مشاور فرمانده مقام معظم رهبری در امور نظامی در خصوص اینکه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن چه رابطه‌ای با دکترین دفاعی کشور دارد، اظهار داشت: دکترین دفاعی جمهوری اسلامی بر اساس بسیج مردمی است و راهپیمایی 22 بهمن اوج وحدت این بسیج همگانی است. وی درباره اظهار نظر سخیفانه رئیس جمهور جدید آمریکا مبنی بر اینکه دولت ایران باید از اوباما متشکر باشد! خاطر نشان کرد: رئیس جمهور جدید آمریکا یک فرد بساز و بفروش است و اصلاً سواد سیاسی ندارد. او با این بی‌سوادی حرفی را زده اما ما نباید اصلاً به این گونه صحبت‌های او توجه کنیم و پاسخش را بدهیم.
عارف: مردم با اراجیف دشمنان منسجم‌تر می‌شوند

آقای محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تهدیدات آمریکایی‌ها حرف جدیدی نیست، مردم ما در طول سال‌های بعد از انقلاب به این اظهارات عادت کرده‌اند و هرگاه از آنان چنین اراجیفی می‌شنوند، منسجم‌تر می‌شوند.‌راهپیمایی امسال نشان داد مردم ما هیچ اعتنایی به این حرف‌ها ندارند و راه خود را که همان راه امام و انقلاب است را طی می‌کنند.

جهانگیری: حضور مردم پاسخ یاوه گویان است

آقای اسحاق جهانگيری درباره حضور مردم در راهپيمايي ٢٢ بهمن افزود: خوشبختانه حضور مردم بسيار چشمگير بوده و پاسخى به ياوه گويی‌هاى دشمنان است. آقای مجید انصاری معاون حقوقی رییس جمهور درباره مراسم راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: حرف‌های آمریکایی‌ها برای ما تازگی ندارد و به این رجزخوانی‌ها عادت داریم؛ دولتمردان آمریکا امروز پاسخ‌شان را از مردم شریف ایران دریافت کردند.

میرسلیم: به ترامپ تازه کار تسلیت می گویم

آقای مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: ترامپ تازه كار است و بايد به او تسليت گفت. از روز اول امام خمينى(ره) فرمودند آمريكا هيچ غلطی نمی‌تواند بكند.ما نگرانى خاصى نداريم و ملت ايران مثل موج خروشان كشور را بسوى پيشرفت سوق می‌دهد و كسی نمی‌تواند در برابر آن ايستادگى كند، اینکه ترامپ نمی‌داند، طی ٣٨ سال ملت ايران حرف‌های درشتر از اين را شنيده اما خم به ابرو نیاورده‌اند.

لاریجانی: سخنان ترامپ در مقابل غیرت ملت ایران کارساز نیست

آقای علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی  در جمع مردم کرمان با انتقاد از اظهارات برخی مقامات کشورهای غربی گفت: این روزها شنیده‌ایم برخی حرف‌های نسنجیده‌ای نسبت به انقلاب و حرکت ملت ایران زده‌اند از این رو مقامات آمریکایی حرف‌هایی را مطرح کرده‌اند که خودشان می‌دانند که در مقابل غیرت ملت ایران کارساز نیست و امروز شما به مناسبت سالگرد انقلاب اسلامی که با ایام فاطمیه همزمان شده، در راهپیمایی شرکت کردید زیرا انقلاب را از خودتان می دانید و می‌خواهید از آن دفاع کنید؛ از طرفی دیگر بدون تردید انقلاب اسلامی بزرگترین حادثه قرن ماست.

مقابله به مثل شجاعانه می‌خواهیم

در قطعنامه پایانی راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۵ تاکید شد: «ملت انقلابی و دشمن‌شناس ایران اسلامی، ضمن بی اعتمادی مطلق به قدرت‌های سلطه گر و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار، خشم و اعتراض خود را نسبت به بدعهدی‌ها و نقض مفاد توافقنامه «برجام» توسط «آمریکا» ابراز داشته و با محکوم کردن تلاش‌های کاخ سفید برای وضع تحریم‌های جدید و ایجاد موج «اسلام ستیزی» و «ایران هراسی» با همراهی ارتجاع منطقه؛ از دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیأت نظارت بر اجرای برجام، می‌خواهد تا با اتخاذ مواضع قاطعانه و راه‌کارهای پیشگیرانه مؤثر، مقابله به مثل شجاعانه را در دستور کار قرار دهند.»

«باز هم بالگرد صدا و سیما نبود!...»
تصاویر هوایی بالگرد صدا و سیما از راهپیمایی ۲۲ بهمن که در بخش‌های اصلی خبری پخش شد، جمعیتی کم تراکم را در ساعات آغازین راهپیمایی نمایش می‌داد. این، به‌رغم تصاویری است که خود صدا و سیما از فراز ساختمان‌های مرتفع اطراف و برج آزادی در زمان اوج راهپیمایی تهیه کرده بود. مشاهدات ما نیز نشانگر تراکم بالای جمعیت در نقاطی بود که گزارش بالگرد صداو سیما، آن نقاط را کم تراکم نشان می‌داد. این در حالی است که به رغم راهپیمایی‌های سال‌های گذشته، پرواز بالگرد صدا و سیما در ساعت انتهایی راهپیمایی مشاهده نشد، و به نظر می‌رسد که این تصاویر به یکی دو ساعت اولیه راهپیمایی تعلق داشت./1325//102/خ

ارسال نظرات