۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۴۸۰۲۳۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

ائمه اطهار منبع علوم الهی هستند

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: اهل بیت(ع) منبع علوم الهی و مطلع الفجر قرآن هستند.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم جمعه شب در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه(س) در مسجد شهید بهشتی تهران برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: اگر طهارت و پاکی در عالم آفرینش اعم از دایره تکوین، تشریح و اختیار تجلی داشته باشد آثار فراوانی به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قرآن کریم نور است و انسان باید افقی باشد که این نور از او طلوع کند، گفت: در کلام اهل بیت(ع) عارف به کسی اطلاق می‌شود که قرآن کریم را با قلب پاکش لمس و حقایق دعاها را با اعماق عقلش درک کند همچنین قلبش به اموری که در این عالم انسان را اسیر می‌کند تعلق نپذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در تبیین اینکه روشنایی نور و طلوع خورشید حکمت الهی است، ابراز کرد: وجود خورشید سبب حیات عالم دنیا است پس اگر مطلع الفجر وجود نداشت هیچ حیاتی و منافع حیاتی در عالم خاکی باقی نخواهد ماند.

استاد حوزه علمیه درباره مطلع الفجر، گفت: خداوند در قرآن کریم بیان می‌کند ما تمام عالم بالا را با قدرت خود خلق کردیم و تا روز قیامت این امر در حال گسترش یافتن است؛ علم انسان فاقد درک این امر است.

وی افزود: انسان نباید به علم اندکش مغرور شود، امام محمد باقر(ع) فرمودند: از زمان حضرت آدم(ع) تا طلوع امام زمان(عج) تنها الف الفبای علم کشف می‌شود همه علوم را ایشان پس از ظهور آشکار می‌کنند، ائمه اطهار(ع) منبع علوم هستند.

این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: دانشمندان بیان می‌کنند اگر این عالم مطلع الفجر نداشت کل عالم هستی یخ می‌زد، عارفان الهی نیز می‌گویند در بین میلیاردها مطلع الفجر هیچ مطلع الفجری بالاتر و ارزشمندتر از وجود انسان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان انسان را مطلع الفجر قرآن بیان کرد و گفت: مطلع الفجر کتاب خدا انسانهایی با بلد طیب هستند و این بسیار اندک و انگشت شمار است.

این دانشمند فرزانه ادامه داد: خداوند متعال از دو زمین پاک درختی رویاند به نام حضرت زهرا(س) که ریشه او سراسر توحید و شاخه‌های او امروز در عالم هستی گسترش یافته تا انسانها از آن بهره‌مند شوند./813/202/ب2

ارسال نظرات