۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۴۷۹۸۹۰
استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان مطرح کرد؛

ضرورت توجه به قرآن و اهمیت سبک زندگی قرآنی

استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان گفت: فعالیت قرآنی ارزشمند است که هم از خدا خط بگیرد و هم به خدا ختم شود چرا که اثر گذاری و ماندگاری کار به دلیل خدایی بودنش است.
حجت الاسلام احمد شیخ بهایی استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام احمد شیخ بهایی استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان، ظهر امروز در چهارمین همایش فعالان قرآنی شمال استان کرمان در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی در رابطه با نقش قرآن در انقلاب اسلامی و بایسته های اخلاقی مدیران قرآنی، اظهار داشت: قرآن کریمی که هدف همه ما ترویج آیات نورانی و مفاهیمش است، از ریشه قرأ و به معنای خواندن است از این رو می بینیم اولین آیه ای که بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد " اقرأ بسم ربک الذی خلق " بود.

وی در ادامه بیان داشت: حضرت امام خمینی (ره) می فرمودند منظور این آیه آن است که قرآن بخوانید با قرائتی که خدایی باشد پس بدانیم همه فعالیت های قرآنی زمانی ارزش می یابد که خدایی باشد.

حجت الاسلام شیخ بهایی عنوان داشت: فعالیت قرآنی ارزشمند است که هم از خدا خط بگیرد و هم به خدا ختم شود چرا که اثر گذاری و ماندگاری کار به دلیل خدایی بودنش است.

وی خطاب به مروجین قرآنی گفت: کسی که می خواهد قرآن را ترویج دهد باید خودش خدایی باشد پس قدم اول آن است که قبل از هر کسی، دلسوز خود باشد و برای قرآنی شدن خودش تلاش کند.

این مدرس حوزه خاطر نشان کرد: اگر امام خمینی(ره) توانست انقلاب اسلامی به پا کند به سبب آن بود که ایشان ابتدا انقلابی در درون خود به پا کردند و وجودشان را متحول ساختند و پس از آن در دیگران تحول ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: یکی از فلسفه های وجوب نماز، فراموش نکردن قرآن است پس اهمیت تلاوت قرآن بسیار زیاد است از این رو در قرآن نیز آمده که هرچه می توانید از قرآن بخوانید.

حجت الاسلام شیخ بهایی تشریح کرد: بزرگان ما برنامه ثابت قرآنی داشتند چنانکه خانم دباغ نقل می کنند که امام راحل(ره) هرگز و در هیچ شرایطی برنامه قرآنی خود را ترک نمی کردند به همین دلیل اثر کلام امام بیشتر از کلام ما است چنانچه امروز نیز رهبر معظم انقلاب هم، خودشان اهل تلاوت بسیار قرآن هستند و هم بر ترویج قرآن تاکید دارند.

وی اضافه کرد: ائمه ما در سخنان خود از آیات قرآن بهره می گرفتند چنان که در خطبه های نهج البلاغه، خطبه حضرت زهرا(س)، خطبه امام حسین(ع) در روز عاشورا و خطبه حضرت زینب(س) استشهاد به آیات قرآن مشهود است.

وی افزود: کسانی که از قرآن آگاهی ندارند نمی توانند مروج آن باشند هرچند در پست های مختلف و مرتبط به قرآن کار کنند و آمار بالایی از رشد کاری خود ارائه دهند چراکه چنین افرادی نمی توانند اثری که عندالله باشد را داشته باشند.

وی در پایان اشاره کرد: فعالان قرآنی با بهره گیری صحیح از قرآن ابتدا خود را نجات دهند و اگر موفق بودند از دیگران دستگیری کنند./9703/202/ب1

ارسال نظرات