۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۴۷۹۴۰۱
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی:

انقلاب اسلامی به درخت تنومندی در جهان تبدیل شده است

سردار نجاتی با بیان اینکه ملت مسلمان ایران با تقدیم صدها هزار شهید در مقابل دشمنان ایستادگی و پایداری کردند، گفت: با خون شهیدان نهال نوپای انقلاب اسلامی بارور شد و امروز تبدیل به درخت تنومندی شده است که هیچ بادی قادر نیست آن را جا به جا کند.
سردار نجاتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار اکبر نجاتی، مدیر کل حفط آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی شب گذشته در همایش «حرم، پایگاه ایثار و شهادت» یادواره شهدای آرمیده در حریم رضوی که با حضور جمع کثیری از خانواده های شهداء، ایثارگر و جانباز در محل سالن همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، گفت: مردم در ایام انقلاب اسلامی با حضور خود در صحنه و خیابان ها به ندای امام خمینی(ره) پاسخ دادند و جان خود را کف دست گرفتند و بدون سلاح، ندای اسلام خواهی سر دادند.

وی با بیان اینکه در آن زمان جمعی از مردم به شهادت رسیدند ولی هیچگاه صحنه را خالی نکردند، ادامه داد: در ایام الله دهه فجر طاغوت از سرزمین اسلامی بیرون رانده شد و در 22 بهمن ماه 57 انقلاب اسلامی با خون و ایثار به پیروزی رسید.

شکست طاغوت، سرآغاز استقلال و عزت حکومت ایران بود

مدیر کل حفط آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با تأکید بر اینکه شکست طاغوت در آن زمان سرآغاز استقلال و عزت حکومت ایران و سرآغاز قطع وابستگی و ایستادگی در مقابل دشمن بود، گفت: تلاش دشمنان این بود که مردم از اسلام دست بردارند.

وی با بیان اینکه ملت مسلمان ایران با تقدیم صدها هزار شهید در مقابل دشمنان ایستادگی و پایداری کردند، گفت: با خون این شهیدان و ایستادگی در مقابل دشمنان، نهال نوپای انقلاب اسلامی بارور شد و امروز تبدیل به درخت تنومندی شده است که هیچ بادی قادر نیست آن را جا به جا کند.

سردار نجاتی ادامه داد: استکبار ترس این را داشت که انقلاب اسلامی الگویی برای سایر ملت ها شود و این بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای مسلمان اتفاق افتاد و طاغوت ها به زیر کشیده شدند و فرار کردند.

وی با تأکید بر اینکه امروزه اگر سرنیزه حکومت ها نباشد بسیاری از ملت های کشورهای اسلامی با انقلاب اسلامی ایران همراه می شوند، اظهار داشت: اگر بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی اتفاق بیفتد زمینه ظهور حجت عصر(عج) فراهم می شود.

هدف دشمن، فراموش شدن راه شهدا است

مدیر کل حفط آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ادامه به بیانات امام خمینی(ره) در مورد شهید و شهادت اشاره کرد و افزود: امام می فرمایند: یادواره شهید و شهادت کمتر از شهادت نیست و امروزه بیش از هر چیز جامعه نیازمند سیره شهدا است چون دشمن هدفش این است که راه و سیره شهداء فراموش شود.

وی در ادامه به جدی گرفتن  و عمل به سیره شهدا تأکید کرد و افزود: امروزه بسیاری از طلاق هایی که در جامعه اسلامی اتفاق می افتد دلیلش این است که معیارشان شهدایی و اسلامی نیست.

سردار نجاتی تصریح کرد: خانواده های شهدا باید برای زنده ماندن یاد، نام شهدا و فرهنگ ایثار خاطرات شهدای خود را مکتوب کنند تا ضمن زنده ماندن یاد این بزرگواران، همه مردم با فرهنگ شهادت آشنا شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه رویکرد جدید آستان قدس رضوی رویکردی جهادی، شهادت و نشر فرهنگ شهادت است، ادامه داد: شهداء در زمان رفتن به جبهه و جنگ به حرم امام رضا(ع) می آمدند و از اینجا اذن میدان می گرفتند.

 مدیر کل حفط آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امروزه مردم مستضعف و محروم مشتاق فرهنگ جهاد، شهداء و سیره شهداء هستند.

راهپیمایی 22 بهمن، بیانگر برائت از مشرکین است

وی در پایان به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه تأکید کرد و افزود: حضور در راهپیمایی 22 بهمن بیانگر برائت از مشرکین و ادامه دهنده راه شهدا و اهل بصیرت بودن است.

گفتنی است، در پایان همایش «حرم، پایگاه ایثار و شهادت» از خانواده شهید سمایی از شهدای مدافع حرم که از خدام حرم رضوی بود به صورت ویژه تجلیل و قدردانی شد./859/201/ب2

ارسال نظرات