۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۴۷۸۸۹۶
تحلیلگر مسائل سیاسی:

ترامپ، شمشیر را از رو علیه جامعه جهانی بسته است

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به در پیش گرفته شدن شیوه های تهاجمی و چالشی از سوی ترامپ، گفت: ترامپ شمشیر را از رو علیه جامعه جهانی بسته و جامعه آمریکا را دوقطبی کرده است.
حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاسی

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اقدام ترامپ در منع ورود اتباع هفت کشور اسلامی به آمریکا ابراز داشت: این اقدام نشان دهنده خوی نژادپرستانه نخبگان سفیدپوست آمریکا از جمله تیم سیاسی و امنیتی دونالد ترامپ است و انجام چنین اقدامی در طول تاریخ آمریکا بی سابقه محسوب می شود.

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: تیم سیاسی و امنیتی دونالد ترامپ اعتقاد دارد اوباما در دوران هشت ساله خود با اتخاذ سلسله کارهای صلح آمیز، هژمونی و قدرت نظامی آمریکا را به شدت متزلزل و تحقیر کرده است و ترامپ اقداماتی را جهت ایجاد یک امنیت پایدار برای ایالات متحده آمریکا انجام می دهد.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه شیوه های تهاجمی ترامپ خلاف ادعای تیم سیاسی و امنیتی وی کمکی به بازسازی هژمونی آمریکا نخواهد کرد، افزود: در پی اقدام های ترامپ، جامعه آمریکا دچار دوقطبی شده است و در این میان 30 درصد جامعه آمریکا تشکیل شده از مسلمانان، مهاجران و رنگین پوستان با منع ورود اتباع هفت کشور اسلامی به آمریکا مخالف هستند که این مخالفت صف بندی محکمی در برابر ترامپ تلقی می شود.

هانی زاده در ادامه بیان کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله اتحادیه اروپا با اقدام اخیر ترامپ مخالفت کردند و هم اکنون ترامپ در آمریکا و جامعه جهانی دچار چالش جدی شده و به عنوان منفورترین رییس جمهور آمریکا در صد سال گذشته شمرده می شود و اقدام قضات آمریکایی در برابر تصمیم وی کاملا عاقلانه و براساس منافع آمریکا صورت گرفت.

تحلیلگر مسائل سیاسی نقض دستور اجرایی ترامپ را حق قضات آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: در این کشور قضات برخوردار از اختیارات بالایی هستند اما ترامپ نیز به عنوان رییس جمهور اختیار تامی از سوی کنگره آمریکا برای اجرای قوانین اضطراری دارد و با این اختیار توانایی اجرایی نشدن اقدام قضات را دارا است.

این کارشناس مسائل بین الملل به پیچیدگی های قانون اساسی آمریکا اشاره و عنوان کرد: رییس جمهور به دلیل شرایط اضطراری می تواند اعمال نفوذ کرده و قوانین خود را تحمیل کند.

هانی زاده با بیان اینکه ترامپ در برابر جامعه جهانی شمشیر را از رو بسته و شیوه های تهاجمی و چالشی را در پیش گرفته است، اظهار داشت: احتمال اتخاذ اقدامات جدی تر و فرمان های اجرائی بیشتری علیه سایر کشورها وجود دارد و تجربه سیاسی اندک ترامپ، جامعه آمریکا را در آینده با چالش جدی روبه رو خواهد کرد.

وی عملیاتی کردن فرمان های اجرائی بیشتر خارج از چارچوب قانون از سوی ترامپ را سبب مواجهه با شورش های داخلی دانست و گفت: چه بسا ترامپ در پایان مجبور به استعفا از ریاست جمهوری شود و اتخاذ تصمیمات تهاجمی بیشتر، واکنش جامعه آمریکا و بروز بحران اجتماعی بزرگ تری را در پی خواهد داشت که فروپاشی تدریجی آمریکا را رقم بزند./302/9456/ب1

ارسال نظرات