۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۴۷۸۵۱۳
معاون وزیر ارشاد خبر داد؛

٢ هزار فعال قرآنی تا پایان سال بیمه می شوند

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دریافت مجوز بیمه برای ١٢ هزار فعال قرآنی، از بیمه شدن 2 هزار تن تا پایان امسال خبر داد.
حجت الاسلام حشمتی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت الاسلام  محمدرضا حشمتی، در نشست هم اندیشی مدیران موسسه های قرآنی استان قم در تالار مجتمع فرهنگی هنری شهید سید مرتضی آوینی، ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت زینب کبری(س) و ایام الله دهه فجر اظهار کرد: درگذشته این تصور وجود داشت که اگر موسسه ها و فعالان قرآنی‌ صندوق بیمه جداگانه داشته باشند، بهتر است، این مساله سبب شد که از صندوق اصلی نیز بی ‌نصیب ماندیم و دوباره به صندوق اصلی برگشتیم.

وی درادامه گفت: قم جایگاه ویژه ای در زمینه انجام فعالیت های قرآنی دارد و نه فقط در قم بلکه باید محصول اندیشه این شهر مقدس را در سراسر کشور نشر دهیم.
حشمتی افزود: برای انجام فعالیت های قرآنی در کشور تقسیم کار شده است و تا حدود یک سال پیش مسئولیت مستقیم موسسه هایی که خود ما مجوز داده بودیم را داشتیم و از آنان حمایت و بر آنها نظارت می کردیم، اما از یک سال پیش هیات عالی رسیدگی به موسسات قرآنی تشکیل شد، این هیات به ریاست معاون قرآنی وزیر ارشاد و به دبیری رئیس سازمان دارالقرآن با عضویت ٩ تن فعالیت می کند.
حشمتی با بیان این که در ٢ سال گذشته اعتباری واصل نشده است که به موسسه های قرآنی کمک کنیم، اظهار کرد که این مساله تقصیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست.
وی با بیان این که ٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار برای شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نظر گرفته شده است، گفت: رقمی از این مقدار دریافت نشده و نیز در سال های ٩٤ و ٩٥ تاکنون جذب نشده است، ولی در حوزه خودمان اعتبارات را تا دی ماه جاری دریافت کرده ایم و در برنامه ها تلاش می کنیم که به موسسه های قرآنی کمک کنیم و رقم آن بسیار زیاد نیست.
وی با بیان این که کل اعتبار ما ٩٠ میلیارد ریال است که حدود نیمی از آن صرف برگزاری نمایشگاه های قرآنی کشور می شود، افزود: از مجموعه اعتبارهای دریافتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود ٢٠میلیارد ریال نیز برای کمک به موسسه ها اختصاص می دهیم.
وی با اشاره به پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه اظهار کرد: موافق هستیم موسسه های قوی قرآنی برای موسسه های کوچک ‌تر معین شوند و برنامه‌ ای برای ارتقای موسسه های قرآنی در دستور کار وجود دارد که مهم ترین آنها آموزش است.
حشمتی تصریح کرد: درحوزه قرآنی تولید محتوا بسیار کم است و انتظار از موسسه های قرآنی استان قم تولید فکر می باشد که اگر فکر تولید شود، انتقال آن می ‌تواند بر عهده ما است.
وی با اشاره به اینکه نرم افزارها و بخش های هنری مربوط به نوجوانان و جوانان که دارای محتوای غنی باشد، کم است افزود: بسیاری افراد منتظر تولیدهای قم هستند، ما رابط خوبی بین جامعه فکری و دینی و هنرمندان هستیم.
وی خاطرنشان کرد که داستان های قرآنی باید به صورت قصه منتشر شوند تا فیلمنامه نویسان و نمایشنامه نویسان آن را به یک اثر هنری تبدیل کنند.
حشمتی هم چنین بر تداوم برگزاری این جلسه ها در زمینه هم اندیشی و همفکری برای ارتقای فعالیت های قرآنی تاکید کرد.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان این جلسه به پرسش های مدیران موسسه های قرآنی شرکت کننده در این جلسه پاسخ داد.
هم چنین در این جلسه از درس اخلاق استاد سید محسن میرباقری از استادان قرآن کریم در سامانه موسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمجتبی(ع) به نشانی اینترنتی http://www.namquran.org رونمایی شد.
این جلسه با حضور وحید فرجی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و مسئولان امور قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مدیران موسسه های قرآنی قم برگزار شد./872/د102/ی

ارسال نظرات